Tehnički vjesnik, Vol. 19 No. 4, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Studija računalne pismenosti hrvatskih studenata kao podrška planiranju razvoja visokog obrazovanja
Goran Kozina
; Polytechnic in Varaždin, Jurja Križanića 33, 42000 Varaždin, Croatia
Gordana Dukić
orcid.org/0000-0002-1166-6807
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Philosophy, Department of Information Sciences, Lorenza Jägera 9, 31000 Osijek, Croatia
Darko Dukić
orcid.org/0000-0002-9131-232X
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Department of Physics, Trg Ljudevita Gaja 6, 31000 Osijek, Croatia
Sažetak
Računalna pismenost danas je esencijalna. Poglavito se od visokoobrazovanih osoba očekuje da posjeduju primjerena znanja i vještine iz područja korištenja informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT). Polazeći od toga, u ovom su radu prezentirani rezultati istraživanja provedenog s ciljem utvrđivanja razine računalne pismenosti hrvatskih studenata. U analizi je poseban naglasak stavljen na ispitivanje razlika u računalnoj pismenosti između veleučilišnih i sveučilišnih studenata. Stoga su ključnu ulogu u analizi imale metode inferencijalne statistike. Rezultati istraživanja pokazali su da studenti svoje opće ICT kompetencije ocjenjuju relativno visokim ocjenama, a napredne oblike korištenja računala nižim ocjenama. Analiza je nadalje pokazala da sveučilišni studenti većim ocjenama ocjenjuju svoje osnovne računalne vještine, a veleučilišni studenti napredne. U okviru analize također su ispitane razlike s obzirom na spol i upisanu godinu studija. Budući da identificira područja računalne pismenosti koja je nužno unaprijediti, ovaj rad predstavlja podršku planiranju razvoja visokog obrazovanja. Nužno je naglasiti da dobivene rezultate treba uzeti s obzirom budući da ICT znanja i vještine nisu ispitane neposredno i u kontroliranim uvjetima, već su spoznaje o njima temeljene na samoprocjeni ispitanika.
Ključne riječi
računalna pismenost; hrvatski studenti; planiranje razvoja; visoko obrazovanje; inferencijalna statistika
Hrčak ID:
93521
URI
Datum izdavanja:
12.12.2012.
Posjeta: 5.036 *