Tehnički vjesnik, Vol. 19 No. 4, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Integrirani sustav za odabir konkurentne tržišne strategije uporabom neizrazitog AHP
Mohamad H. Gholami
; Department of Industrial Engineering & Management Systems, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran
Mirmehdi Seyyed-Esfahani
; Department of Industrial Engineering & Management Systems, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran
Sažetak
Poduzeća shvaćaju da je izbor odgovarajuće konkurentne tržišne strategije bitan za stvaranje vrijednosti za kupce te stoga i za stjecanje prednosti nad konkurencijom. Pregled odgovarajuće literature otkriva da se konkurentna tržišna strategija treba primijeniti kako na unutarnje tako i na vanjske faktore koji utječu na poslovanje poduzeća. Stoga se, zbog velikog broja faktora i složenosti u postupku odlučivanja, ovaj rad bavi odabirom najkonkurentnije tržišne strategije kao problemom donošenja odluke uz mnoštvo kriterija i predlaže integrirani sustav zasnovan na stajalištu o firmi baziranoj na resursima (RBV) (analiza na nivou firme) i Porterovim silama konkurencije (analiza na nivou industrije). Predloženi sustav koristi postupak neizrazite analitičke hijerarhije (fuzzy AHP) i u analizi na nivou poduzeća i na nivou industrije. Raspravlja se i o tome kako uskladiti ove dvije analize. Nadalje, za demonstraciju primjene razvijenog sustava, daje se empirijski primjer iz industrije osiguranja. Glavna prednost primjene ovog sustava je u tome što će menadžeri sistematski birati najkonkurentniju tržišnu strategiju koja ne samo da odgovara marketinškim resursima njihovog poduzeća već i spriječava konkurentne sile industrije.
Ključne riječi
konkurentna tržišna strategija; stajalište bazirano na resursima; Porterove sile konkurencije; Porterove generičke strategije; postupak neizrazite analitičke hijerarhije (fuzzy AHP)
Hrčak ID:
93531
URI
Datum izdavanja:
12.12.2012.
Posjeta: 3.184 *