Tehnički vjesnik, Vol. 19 No. 4, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Nova metoda energetski učinkovite vožnje vlakova na željezničkim prugama za gradsko-prigradski promet
Hrvoje Haramina
; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Department of Railway Transport and Traffic, Vukelićeva 4, 10000 Zagreb, Croatia
Milivoj Mandić
orcid.org/0000-0002-9790-1803
; University of Zagreb, Faculty of Electrical Engineering and Computing, Department of Power System, Unska 3, 10000 Zagreb, Croatia
Mladen Nikšić
; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Department of Railway Transport and Traffic, Vukelićeva 4, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
U radu je predstavljena nova metoda za energetski učinkovitu vožnju gradsko-prigradskih električnih vlakova. Ona podrazumijeva primjenu centraliziranog sustava upravljanja željezničkim prometom s mogućnošću prilagodbe voznog reda stvarnom stanju u prometu. Testirana je na međustajališnom razmaku između stajališta Maksimir i Zagreb GK na pruzi Dugo Selo – Zagreb GK. Za svako potencijalno vozno vrijeme gradsko-prigradskih vlakova na tom međustajališnom razmaku, primjenom SQP metode za izračun potrošnje pogonske energije, simulirani su različiti režimi vožnje vlakova te su odabrani oni s najmanjom potrošnjom pogonske energije. Pri tome, svaki režim podrazumijeva vozno vrijeme koje može odstupati do 20 sekundi od onog definiranog voznim redom, a to predstavlja potpuno novi način definiranja optimalnih režima vožnje gradsko-prigradskih vlakova. Rezultati provedenih simulacija pokazuju da se primjenom nove metode određivanja optimalnih režima vožnje električnih gradsko-prigradskih vlakova može postići i do 10 % uštede u potrošnji njihove pogonske energije.
Ključne riječi
sustav podrške u odlučivanju; energetski učinkovita vožnja vlaka; gradsko-prigradski željeznički promet
Hrčak ID:
93536
URI
Datum izdavanja:
12.12.2012.
Posjeta: 3.283 *