Stručni rad
Pokazatelji uspješnosti rada u školskim knjižnicama
Mira Zovko
orcid.org/0000-0001-6923-6714
Veronika Čelić-Tica
Sažetak
Cilj ovog rada je predstaviti pokazatelje uspješnosti rada županijskih matičnih službi u radu sa školskim knjižnicama te upoznavanje sa značenjem zakona i podzakonskih akata koji se odnose na knjižnice i/ili knjižničare. Iskorak u hrvatskom zakonodavstvu je donošenje jedinstvenog dokumenta državnih pedagoških standarda za sve tri razine odgojno-obrazovnoga sustava: predškolsku, osnovnoškolsku i srednjoškolsku. Na prijedlog Vlade Republike Hrvatske dana 16. svibnja 2008. godine ove dokumente je donio Hrvatski sabor. Ovim standardima utvrđeni su optimalni infrastrukturni, materijalni, financijski i kadrovski normativi za osiguravanje ujednačenih uvjeta rada u odgojno-obrazovnim ustanovama. Državni pedagoški standard osnovnoškolskog te srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja sadrže normative koji služe kao putokazi za osiguranje ujednačenih uvjeta rada za sve učenike. Zato je potrebno plan razvoja školskih knjižnica uskladiti s postojećim standardima i međunarodnim smjernicama za školske knjižnice. Ovim se dokumentima pokazuje mogućnost afirmacije knjižničarstva kao struke, a školske knjižnice su prepoznatljive kao bitan čimbenik u provođenju nastavnog plana i programa. U ovome radu daje se usporedna analiza rada školskih knjižnica na temelju podataka anketnoga istraživanja provedenog u školskoj godini 1999./2000. i 2010./2011., a pokazatelji uspješnosti određenoga segmenta očituju se i u statistici koja je izrađena temeljem poredbenih podataka između 2005. godine i 2009. godine.
Ključne riječi
školske knjižnice; matične službe; državni pedagoški standardi
Hrčak ID:
93690
URI
Datum izdavanja:
14.10.2012.
Posjeta: 2.622 *