Stručni rad
Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza
Martina Prpić
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Filip Miličević
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Sažetak
U sklopu provedbe nacionalnih ispita 2006. godine, provedeno je i istraži
vanje o mišljenju nastavnika o njima. U jednom dijelu upitnika nastavnici su zamoljeni da iznesu
svoje komentare o nacionalnim ispitima te svoja iskustvu o radu u školstvu. Važnost nastavnika je
sagledana u kontekstu teorije ljudskog kapitala. Iskustvo, promišljanja i stavovi nastavnika
predstavljaju doprinos razvoju kvalitete obrazovnog sustava, ali i doprinos što boljem uvo|enju
sustava vanjskog vrednovanja. Rezultati kvalitativne analize njihovih stavova upućuju na generalno
pozitivan odnos prema uvođenju nacionalnih ispita i državne mature. Ipak, neke od primjedbi
zajedničke su svim nastavnicima i ćesto se pojavljuju u komentarima. Naime, oni smatraju da informacije o ispitima učenici trebaju dobiti navrijeme te predlažu usklađivanje ispita s udžbenicima i
programom. Više primjedbi nalazimo pri komentiranju uvjeta rada u
školi. Izraženo je i nezadovoljstvo preopširnim nastavnim programima, prevelikim razrednim
odjelima, slabom tehničkom opremljenočću škola, slabim ili različitim predznanjem učenika koji se
upisuju u gimnazije. No ipak je zajednički stav nastavnika da su nacionalni ispiti iskorak prema
podizanju kvalitete obrazovnog sustava.
Ključne riječi
obrazovanje; nacionalni ispiti; ljudski kapital; mišljenja nastavnika; kvalitativna analiza; vanjsko vrednovanje
Hrčak ID:
93827
URI
Datum izdavanja:
22.12.2006.
Posjeta: 2.733 *