Pregledni rad
Hard knowledge, soft values
Mladen Domazet
orcid.org/0000-0002-9870-9485
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Sažetak
Rad uspoređuje dva područja školskog obrazovanja (kao paradigme “tvrdih” i “mekih”
predmeta), prirodne znanosti i odgoj za građanstvo (popularnije, “političko obrazovanje”),
obzirom na njihove epistemološke i moralne temelje. Na početku je izražen kontrast izmeđ
u svjetonazora implicitnih u spomenuta dva predmeta unutar školske zajednice. Potom
se istražuju epistemološki problemi zajednički obama predmetima, te se daje pregled
rasprave između epistemološkog relativizma i “naturalizma” (koji je oblik fundacionalizma)
vezane uz znanje u prirodnim znanostima. Kroz pregled općih filozofijskih načela u pozadini
izbora sadržaja za školske predmete, uvodi se pitanje vrijednosti kao i epistemiški i
etički važnog aspekta školskog obrazovanja. Analiza koja se na to nadovezuje nastoji pokazati
da čak i u ovom pogledu postoji više sličnosti između “mekih” i “tvrdih” predmeta
nego se standardno pretpostavlja.
Ključne riječi
prirodne znanosti; odgoj za građanstvo; naturalizam; relativizam; znanje; vrijednosti
Hrčak ID:
94057
URI
Datum izdavanja:
17.2.2007.
Posjeta: 2.355 *