Kineziologija, Vol. 44. No. 2., 2012.
Izvorni znanstveni članak
Treniranje u uvjetima kontinuuma otežavajućega kontekstualnog utjecaja: usporedba triju različitih načina vježbanja na satovima tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnim školama
Esmaeel Saemi
; Department of Physical Education & Sport Science, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
Jared M. Porter
; Department of Kinesiology, Southern Illinois University Carbondale, USA
Ahmad Ghotbi Varzaneh
; Department of Physical Education & Sport Science, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
Mehdi Zarghami
; Department of Physical Education & Sport Science, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
Parvaneh Shafinia
; Department of Physical Education & Sport Science, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
Sažetak
Premalo je istraživanja koja su ispitivala učinke kontekstualnog utjecaja na učenje motoričkih znanja u djece. Rezultati tih istraživanja bili su proturječni. Cilj ovog istraživanja bilo je daljnje istraživanje
učinaka kontekstualnog utjecaja na djecu koja uče osnovna motorička znanja na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Učenici osnovnih škola (N=36) vježbali su osnovno bacanja loptice jednom rukom iznad glave u uvjetima tradicionalne, blokirane ili nasumične strukture kontekstualnog utjecaja. Rezultati tih učenika uspoređeni su s rezultatima treće grupe ispitanika koji su izvodili/vježbali isti motorički
zadatak u uvjetima sustavnog povećanja otežavajućega kontekstualnog utjecaja. Rezultati su pokazali da su sve tri grupe ispitanika napredovale tijekom vježbanja. Rezultati finalnog mjerenja pokazali su
također da je veći napredak zabilježen u grupi koja je vježbala u uvjetima sustavnog povećanja otežavajućega kontekstualnog utjecaja. Rezultati ovog istraživanja proširuju spoznaje dosadašnjih znanstvenih
istraživanja ukazivanjem na činjenicu da djeca mogu učiti motorička znanja u uvjetima sustavnog povećanja otežavajućega kontekstualnog
utjecaja. U članku su raspravljene teorijske osnove eksperimenta i praktičan doprinos dobivenih znanstvenih spoznaja te su predstavljene preporuke za daljnja znanstvena istraživanja.
Ključne riječi
osnovno bacanje iznad glave; motoričko učenje; djeca; sport
Hrčak ID:
94557
URI
Datum izdavanja:
31.12.2012.
Posjeta: 3.218 *