Kineziologija, Vol. 44. No. 2., 2012.
Izvorni znanstveni članak
Analiza pedagoškog znanja budućih nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture
Daniel Marcon
; University of Caxias do Sul, Brazil
Amândio B. S. Graça
; University of Porto, Portugal
Juarez V. Nascimento
; University of Santa Catarina, Brazil
Sažetak
Ova studija je istraživala kako se pedagoško znanje očituje tijekom stručne prakse te kako podržava konstrukciju sadržaja pedagoškog znanja u budućih nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture. Četiri para budućih profesora tjelesne i zdravstvene kulture bila su ciljano odabrana kao reprezentanti svakoga od četiri stupnja u procesu stjecanja kompetencija za provođenje nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Podaci su se prikupljali tijekom tri semestra sveučilišne nastave intervjuima i strukturiranim dnevnicima rada. Prepisani dokumenti su najprije raspodijeljeni u smislene jedinice, a potom klasificirani u tri kategorije analitičkog raspona pedagoškog promišljanja (na makro, mezo i mikro razini). Teme i struktura znanja su definirane na temelju sličnosti i razlika između podataka koji su prikupljeni s različitih analitičkih razina od parova budućih nastavnika. Rezultati su pokazali da budući profesori tjelesne i zdravstvene kulture na početku svojeg školovanja ograničeno usmjeravaju pozornost na edukacijske vještine na mikro razini, dok oni koji su pri kraju svoje edukacije mogu prepoznavati i pedagoške probleme na mezo razini, ali
ne i na makro razini. Ipak, pretjerana zaokupljenost pojedinačnim nastavnim satom, preživljavanjem, osobnim ciljevima te strogom provedbom planiranih strategija sugerira površan doprinos pedagoškog
znanja procesu obrazovanja i konstrukciji sadržaja pedagoškog znanja budućih nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture koji su bili sudionici ovoga kvalitativnog istraživanja.
Ključne riječi
pedagoško znanje; osnovno stručno znanje; znanje o poučavanju; stručna praksa; edukacija učitelja
Hrčak ID:
94559
URI
Datum izdavanja:
31.12.2012.
Posjeta: 3.355 *