Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.14256/JCE.816.2012

Raspodjela tvrdoće u poprečnom presjeku žljebaste tračnice

Stjepan Lakušić ; veučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zavod za prometnice
Maja Ahac ; veučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zavod za prometnice


Puni tekst: hrvatski pdf 1.929 Kb

str. 1009-1018

preuzimanja: 861

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.967 Kb

str. 1009-1018

preuzimanja: 890

citiraj


Sažetak

Radi produljenja ciklusa zamjene tračnica na zagrebačkim je tramvajskim kolosijecima uvedena primjena tračnica s povećanom tvrdoćom glave. Prilikom savijanja takvih tračnica, za potrebe ugradnje u krivinama, došlo je do njihova pucanja. Kako bi se utvrdilo leži li razlog u neuobičajenim mehaničkim karakteristikama čelika tračnica, provedena su mjerenja tvrdoće temeljem kojih se proračunski definirala vlačna čvrstoća. Ispitivanja su pokazala da su izmjerene vrijednosti tvrdoće, iako znatno variraju duž poprečnog presjeka tračnice, veće od propisanih minimalnih vrijednosti. Može se pretpostaviti da problemi vezani uz ove tračnice mogu biti posljedica promjena u mikrostrukturi čelika zbog povećanja tvrdoće glave tračnice njezinom termičkom obradom.

Ključne riječi

žljebaste tračnice; povećanje tvrdoće glave tračnice; mjerenja tvrdoće; vlačna čvrstoća

Hrčak ID:

95144

URI

https://hrcak.srce.hr/95144

Datum izdavanja:

10.1.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.454 *