Građevinar, Vol. 64 No. 12., 2012.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.14256/JCE.816.2012
Raspodjela tvrdoće u poprečnom presjeku žljebaste tračnice
Stjepan Lakušić
; veučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zavod za prometnice
Maja Ahac
; veučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zavod za prometnice
Sažetak
Radi produljenja ciklusa zamjene tračnica na zagrebačkim je tramvajskim kolosijecima uvedena primjena tračnica s povećanom tvrdoćom glave. Prilikom savijanja takvih tračnica, za potrebe ugradnje u krivinama, došlo je do njihova pucanja. Kako bi se utvrdilo leži li razlog u neuobičajenim mehaničkim karakteristikama čelika tračnica, provedena su mjerenja tvrdoće temeljem kojih se proračunski definirala vlačna čvrstoća. Ispitivanja su pokazala da su izmjerene vrijednosti tvrdoće, iako znatno variraju duž poprečnog presjeka tračnice, veće od propisanih minimalnih vrijednosti. Može se pretpostaviti da problemi vezani uz ove tračnice mogu biti posljedica promjena u mikrostrukturi čelika zbog povećanja tvrdoće glave tračnice njezinom termičkom obradom.
Ključne riječi
žljebaste tračnice; povećanje tvrdoće glave tračnice; mjerenja tvrdoće; vlačna čvrstoća
Hrčak ID:
95144
URI
Datum izdavanja:
10.1.2013.
Posjeta: 2.994 *