Jezikoslovlje, Vol. 13 No. 3, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Razmišljanja o mentalnom leksikonu u nastavi njemačkog kao stranog jezika, ili kako je Oktoberfest postao Festival u listopadu
Mateja Žavski-Bahč
; Sveučilište u Mariboru
Sažetak
Ovaj se rad bavi procesiranjem jezičnog materijala, osobito posebnostima učenja stranog jezika na leksičko-semantičkoj razini kod mladih odraslih osoba na temelju jezičnog para slovenski (materinski jezik) – njemački (strani jezik). U radu se istovremeno ističu sličnosti i razlike između prirodnog usvajanja jezika i vođenog učenja stranog jezika. Posebna se pažnja pridaje analiziranim podacima dobivenim od učenika s općim poteškoćama pri učenju.
Nakon kratkog uvoda u temu slijedi pregled teoretske osnove na kojoj se temelji istraživanje predstavljeno u radu. Slijede opis istraživačke metodologije, prikaz rezultata istraživanja i nji-hova interpretacija. Zaključci ukazuju na to da se problemi pri učenju moraju svrstati u ona istraživačka područja kojima i jezikoslovlje u budućnosti treba pridati znatno više pažnje nego je to slučaj danas.
Ključne riječi
mentalni leksikon; kognitivna semantika; teorija prirodnosti; poteškoće pri učenju; nastava njemačkog kao stranog jezika
Hrčak ID:
95180
URI
Datum izdavanja:
19.12.2012.
Posjeta: 3.113 *