Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Privatni život kao dio komunikacijske strategije hrvatskih političara: Predsjednički izbori 2009./2010.

Maja Šimunjak ; doktorandica na Sveučilištu East Anglia, Ujedinjeno Kraljevstvo


Puni tekst: hrvatski PDF 353 Kb

str. 34-49

preuzimanja: 1.378

citiraj


Sažetak

Ciljevi ovoga rada su, prvo, otkriti u kojoj mjeri hrvatski političari strateški u javni diskurs unose informacije iz privatne sfere i, drugo, u koje svrhe koriste te informacije. Metodom analize sadržaja
istražene su izjave dvaju glavnih predsjedničkih kandidata u izborima 2009./2010. godine, Milana Bandića i Ive Josipovića, koje su prenijele nacionalne dnevne novine. Polazi se od pretpostavke da su makrofaktori (elementi političkog i medijskog sustava) i mikrofaktori (osobine kandidata) u tim izborima bili pogodni za razvoj fenomena privatizacije javnog diskursa. Rezultati pokazuju da je javni diskurs bio znatno privatiziran, ponajprije zahvaljujući komunikacijskoj strategiji Milana Bandića koja se izrazito temeljila na njegovu privatnom životu. Nadalje rezultati pokazuju da kandidati nisu koristili privatne informacije samo za izgradnju svoga imidža nego i kao strategiju napada na protukandidata.

Ključne riječi

privatizacija politike; predsjednički izbori; Hrvatska; predizborna strategija

Hrčak ID:

95267

URI

https://hrcak.srce.hr/95267

Datum izdavanja:

15.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.097 *