Medijske studije, Vol. 3 No. 5, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Privatni život kao dio komunikacijske strategije hrvatskih političara: Predsjednički izbori 2009./2010.
Maja Šimunjak
; doktorandica na Sveučilištu East Anglia, Ujedinjeno Kraljevstvo
Sažetak
Ciljevi ovoga rada su, prvo, otkriti u kojoj mjeri hrvatski političari strateški u javni diskurs unose informacije iz privatne sfere i, drugo, u koje svrhe koriste te informacije. Metodom analize sadržaja
istražene su izjave dvaju glavnih predsjedničkih kandidata u izborima 2009./2010. godine, Milana Bandića i Ive Josipovića, koje su prenijele nacionalne dnevne novine. Polazi se od pretpostavke da su makrofaktori (elementi političkog i medijskog sustava) i mikrofaktori (osobine kandidata) u tim izborima bili pogodni za razvoj fenomena privatizacije javnog diskursa. Rezultati pokazuju da je javni diskurs bio znatno privatiziran, ponajprije zahvaljujući komunikacijskoj strategiji Milana Bandića koja se izrazito temeljila na njegovu privatnom životu. Nadalje rezultati pokazuju da kandidati nisu koristili privatne informacije samo za izgradnju svoga imidža nego i kao strategiju napada na protukandidata.
Ključne riječi
privatizacija politike; predsjednički izbori; Hrvatska; predizborna strategija
Hrčak ID:
95267
URI
Datum izdavanja:
15.6.2012.
Posjeta: 3.126 *