Pregledni rad
https://doi.org/10.5559/di.21.4.01
HRVATSKI MEDIJSKI SUSTAV IZMEĐU REFLEKSIVNE MODERNIZACIJE I MEDIJATIZACIJE: SOCIETALNA I INSTITUCIONALNA ANALIZA
Paško BILIĆ
orcid.org/0000-0001-5174-7073
; Institut za međunarodne odnose, Zagreb
Sažetak
U zadnja dva desetljeća hrvatsko je društvo prolazilo kroz važnu društvenu transformaciju i promjene u svim aspektima društvenoga života. U tom je kontekstu medijski i komunikacijski sustav rijetko promatran integrativno ili kao središnji dio tih društvenih procesa. Cilj je rada analizirati društvene i institucionalne promjene medijskoga sustava, odnosno društveno-političke promjene i promjene tržišta i tehnološkog razvoja, kroz prizmu dviju suvremenih društvenih metateorija: refleksivnu modernizaciju i medijatizaciju. U tome se kontekstu iznose podaci o brojnosti medija, strukturi vlasništva i dosezima u publikama te analize službenih dokumenata u pregovorima s Europskom unijom. Pojedine ključne promjene medijskoga sustava koje se analiziraju jesu institucionalne promjene javnoga servisa, liberalizacija i privatizacija tržišta kao pomicanje sfera javnoga i privatnoga, promjena paradigme dominantnoga medijskog sadržaja i, kao posljedica, komercijalizacija medijskog prostora, utjecaji Europske unije te povećana uloga interneta i novih medija u medijskom i komunikacijskom sustavu. Upravljačke odluke u medijskom sustavu proizvode nenamjeravane posljedice, dok se istodobno društveni procesi prilagođuju medijima, koji zauzimaju sve važniju društvenu ulogu. Zbog takvih promjena mijenja se sustav koordinata nacionalnoga sustava, koji je sada potpuno otvoren transnacionalnim procesima.
Ključne riječi
refleksivna modernizacija; medijatizacija; javni servis; liberalizacija tržišta; Europska unija
Hrčak ID:
95285
URI
Datum izdavanja:
30.12.2012.
Posjeta: 4.738 *