Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Konkurentnost kroz stratešku orijentaciju

Diego Monferrer ; Department of Business Administration and Marketing, Universitat Jaume I
Maria Ripolles ; Department of Business Administration and Marketing, Universitat Jaume I
Andreu Blesa orcid id orcid.org/0000-0001-5645-523X ; Department of Business Administration and Marketing, Universitat Jaume I


Puni tekst: engleski pdf 241 Kb

str. 163-185

preuzimanja: 843

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada dalje istražiti čimbenike utjecaja na međunarodnu konkurentsku poziciju novih poslovnih pothvata i, posljedično tome, njihovog međunarodnog rezultata. Preciznije, analiziramo ulogu poduzetničke i tržišne orijentacije u međunarodnoj konkurentskoj poziciji tih poduzeća. Podaci su prikupljeni od španjolskih i belgijskih međunarodnih novih poslovnih pothvata. Za testiranje postavljenih hipoteza korišten je model strukturnih jednadžbi. Oba uzorka, španjolski i belgijski, otkrivaju pozitivnu i značajnu povezanost poduzetničke i tržišne orijentacije. Nadalje, obje orijentacije imaju pozitivan i značajan učinak na međunarodnu konkurentsku poziciju poduzeća. Zaključno, međunarodna konkurentska pozicija poduzeća pozitivno je i značajno povezana s njegovim međunarodnim uspjehom. Istraživanje, čini se, upućuje na to da je za nove poslovne pothvate suradnja dviju orijentacija ključni čimbenik u postizanju superiorne konkurentske pozicije i pozitivnog rezultata na međunarodnom tržištu.

Ključne riječi

poduzetnička orijentacija; tržišna orijentacija; među narodni rezultat; međunarodna konkurentska pozicija; međunarodni novi poslovni pothvati

Hrčak ID:

95512

URI

https://hrcak.srce.hr/95512

Datum izdavanja:

23.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.780 *