Izvorni znanstveni članak
ULOGA SUVREMENIH KONCEPATA SOCIJALNOG RADA U SUOČAVANJU S NAUČENOM BESPOMOĆNOŠĆU KOD DJECE S PROBLEMIMA U UČENJU
Nina Mešl
orcid.org/0000-0003-0814-8686
; Fakulteta za socialno delo, Univerza v Ljubljani, Ljubljana, Slovenia
Tadeja Kodele
orcid.org/0000-0002-3917-3633
; Fakulteta za socialno delo, Univerza v Ljubljani, Ljubljana, Slovenia
Gabi Čačinovič Vogrinčič
; Fakulteta za socialno delo, Univerza v Ljubljani, Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Strategije suočavanja s naučenom bespomoćnošću česta su tema u radu s djecom s poteškoćama u učenju. Autorica polazi od stajališta da treba redefinirati ulogu djeteta u procesu učenja kao i vezu koja se s djetetom uspostavlja. Cilj rada je pronaći odgovore u suvremenim konceptima socijalnog rada temeljenim na našim teorijskim stajalištima, a u vezi s praktičnim iskustvima i rezultatima istraživanjima u projektu Sustvaranje učenja i pomoći u školi koji je vodio Fakultet za socijalni rad, a dio je istraživanja provedenog s Pedagoškim fakultetom. Kvalitativna analiza akcijskog istraživanja pokazuje da je ključno utvrditi individualni radni projekt pomoći sa svima koji mogu sudjelovati u sustvaranju pomoći i potpore školskom uspjehu djeteta i u okviru kojeg su djeca aktivni sudionici u svim fazama kako bi se spriječila naučena bespomoćnost. Socijalni rad također ima važnu ulogu u školi. Socijalni radnik, kao jedan od članova stručnog tima u školi, može primjenom modernih koncepata pomoći pridonijeti školskom uspjehu kao jednom od glavnih zaštitnih čimbenika u životu osobe.
Ključne riječi
školski uspjeh; suradni odnos za sustvaranje; akcijsko istraživanje, evaluacija
Hrčak ID:
95515
URI
Datum izdavanja:
18.1.2013.
Posjeta: 2.964 *