Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

Značenje Požeške gimnazije tijekom tri stoljeća njezina postojanja

Pavle Bucić
Božo Milanović
Sanja Musil
Dragan Siluković


Puni tekst: hrvatski pdf 341 Kb

str. 131-148

preuzimanja: 758

citiraj


Sažetak

Značenje i ugled požeške Gimnazije tijekom tri stoljeća postojanja proizlaze iz potrebe za njezinim osnivanjem i djelovanjem u središnjem dijelu kontinentalne Hrvatske nakon oslobođenja od Turaka te tijekom 18. i 19. stoljeća. Nekoliko je vrsta utjecaja koje je ova institucija neposredno ili posredno imala na lokalnoj razini i u širem društvenom kontekstu. To se prije svega odnosi na poznate profesore koji su djelovali u Gimnaziji, zatim na poznate učenike koji su svojim radom obilježili vrijeme i prostor u kojemu su stvarali. U širem smislu, radom njezinih učenika i profesora, Gimnazija je imala bitan kulturni i znanstveni utjecaj, a ostvarenjem svoga kurikuluma neposredno je utjecala na kulturnu i znanstvenu klimu Požege te na gospodarstvo i poljoprivredu. Zbog svoga ugleda i ugleda profesora koji su u njoj predavali imala je snažan društveni utjecaj, ponajprije u Požegi i Požeškoj županiji.

Ključne riječi

znameniti profesori; znameniti učenici; kulturni utjecaj; znanstveni utjecaj; društveni utjecaj; gospodarski utjecaj

Hrčak ID:

97363

URI

https://hrcak.srce.hr/97363

Datum izdavanja:

15.11.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.371 *