Prethodno priopćenje
Internet: informacijsko-komunikacijska platforma za nove načine putovanja
Ljiljana Zekanović Korona
; Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru
Tomislav Klarin
orcid.org/0000-0001-8988-7514
; Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru
Sažetak
Turizam posljednjih desetljeća proživljava zamjetan napredak u svim segmentima
poslovanja. Neosporan temelj pozitivnih promjena svakako predstavlja tehnologija,
stvorivši konstruktivnu platformu za jednostavnu, brzu i sigurnu komunikaciju.
Moderna komunikacija zahtjeva podršku sofisticirane tehnologije, te
se nametnula kao standard bez kojeg nije moguće pratiti aktualne trendove. U
tom dijelu značajno mjesto zauzima Internet, virtualni medij koji je zbog svojih
karakteristika pronašao široku primjenu u društvenom i poslovnom životu
ljudi. Postao je toliko snažan i koristan element svakodnevnice, da je gotovo
nemoguće zamisliti život bez njega. Internet je stvorio svijet bez granica, u kojem
informacija postaje dostupna u svakom trenutku i na svakom mjestu. Funkcionalnost
Interneta se očituje i u turizmu, kroz bolju povezanosti udaljenih
mjesta i lakoće organizacije putovanja. Omogućio je turističkoj ponudi da kreira
i ponudi diverzificiranu paletu proizvoda i usluga, te ih približi potražnji
s ciljanim dopiranjem do krajnjeg kupca. Na društvenom planu Internet je
prouzročio određene devijacije u ponašanju, no virtualno je približio korisnike
i omogućio blisku komunikaciju. U posljednje se vrijeme ta komunikacija obavlja
putem različitih društvenih mreža, na kojima se, osim izravne komunikacije,
razmjenjuju iskustva prema područjima interesa. Slična ideja pokrenula je
CouchSurfing portal, u namjeri da omogući njegovim pripadnicima iskustvo
putovanja i prijateljstva po čitavom svijetu. Različitosti koje nudi CuochSurfing kao način putovanja, nastao na temelju informacijsko-kumunikacijske tehnologije
pronašao je svoje implikacije u turizmu. Aktivnosti CouchSurfinga
prikazane su kroz istraživanje provedeno na Interentu, a dobiveni rezultati su
dovedeni u vezu s informacijsko-komunikacijskom tehnologijom i utjecajem na
turizam.
Ključne riječi
turizam; informacijsko-kumunikacijska tehnologija; Internet; Couchsurfing
Hrčak ID:
99786
URI
Datum izdavanja:
20.12.2012.
Posjeta: 4.063 *