Izvorni znanstveni članak
Evaluacija socio-ekonomskog statusa eugnatih i disgnatih ispitanika osnovnoškolskog uzrasta
Jadranka Štefanac-Papić
; Zavod za ortodonciju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Ovim istraživanjem želi se verificirati socijalno-ekonomski status kod dvije ortodontske grupe ispitanika te ustanoviti razlike, sličnosti i specifičnosti. Uzorak se sastoji od 640 ispitanika osnovnoškolskog uzrasta, od toga 320 eugnatih (E) i 320 disgnatih (D) s ortodontskom anomalijom preranog gubitka zubi ili sekundarnom kompresijom. Ispitanici su svrstani s obzirom na spol, ortodontski status (E, D) i
dob (7—14 godina) u skupine od po 20 djece. Za određivanje socijalno-ekonomskog statusa uzimalo se zanimanje i stručna sprema
roditelja ispitanika (visoka ili srednja stručna sprema te zanat). Rezultati su prikazani u tablicama i statistički su obrađeni. Kod roditelja eugnatih ispitanika ukupno prevalira visoka i viša sprema
u odnosu na roditelje disgnatih ispitanika, te omjer iznosi 54,3% : 44,6%. Razlika je statistički signifikantna na razini od 0,05 (x2 =
6,04, df = 2). Kod roditelja disgnatih ispitanika ukupno prevalira niža stručna sprema u odnosu na roditelje eugnatih ispitanika (2 0 ,6 % : 16,5%). Rezultati pokazuju da se općenito viši stupanj edukacije roditelja pozitivnije reflektira na dento-oralni status djeteta, kao moguća posljedica adekvatnije suradnje u redukciji faktora vanjske
okoline koji uglavnom uzrokuju ortodontsku anomaliju preranog gubitka zubi ili sekundarnu kompresiju.
Ključne riječi
socijalno-ekonomski status; eugnati; disgnati
Hrčak ID:
100807
URI
Datum izdavanja:
15.12.1991.
Posjeta: 1.402 *