Uvodnik
MEDIJI, NOVINARSTVO I EUROPSKA UNIJA
Mario Plenković
; Katedra za komunikologiju, Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Svaka velika povijesna epoha predstvljala je jedinstvenu društvenu, humanističku, gospodarsku, umjetničku, vjersku, znanstvenu, kulturnu, tehnološku, medijsku i novinarsku integriranu cjelinu koja je stvarala novi duhovni, komunikacijski, medijski i novinarski svjetonazor (Weltanschauung). Europska unija (EU), kao nova velika povijesna kulturna, politička, gospodarska i razvojna epoha, međunarodnim ugovorom između zemalja članica i EU utvrđuje i nove uvjete komunikacijskog ponašanja u skladu s važećim pravilima Europske unije u cilju promicanja novih medijskih i novinarskih svjetonazora u novom informacijskom i medijskom društvu. Unutar toga općeg duhovnog, medijskog i novinarskog nadzora razvija se i poseban primjeren sustav javnog komuniciranja u kojem značajno mjesto zauzimaju mediji, javno komuniciranje i novinarstvo. Još su stari Rimljani formulirali kriterij po kojemu se može označiti što je javno - „ Tres faciunt collegium (troje čine javnost)“ - što je najmanja mjera za označavanje javnosti.
Ključne riječi
mediji; novinarstvo, Europska unija (EU); medijska tehnologija
Hrčak ID:
101438
URI
Datum izdavanja:
27.3.2013.
Posjeta: 2.632 *