Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.5673/sip.51.1.6

Matematička kompetencija i međunarodna testiranja matematike: hrvatsko polazište

Mladen Domazet orcid id orcid.org/0000-0002-9870-9485 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja), Hrvatska
Branislava Baranović orcid id orcid.org/0000-0001-6768-3596 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja), Hrvatska
Jelena Matić orcid id orcid.org/0000-0003-1101-3379 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja), Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 1.664 Kb

str. 109-131

preuzimanja: 4.827

citiraj


Sažetak

Članak donosi pregled koncipiranja obveznog matematičkog obrazovanja kroz kompetencijske
ishode te prikladnih metoda poučavanja. Takav pregled daje se u svjetlu međunarodnih
utjecaja na koncipiranje matematičkog obrazovanja u Hrvatskoj kroz rangiranje matematičke
pismenosti 15-godišnjaka u PISA testiranju. Na početku se obrazlažu konceptualni konstrukti
u pozadini društvenih utjecaja na nad-državni razvoj pojma pismenosti/kompetentnosti u
obrazovanju i testiranju iz matematike. U tom svjetlu pregledavaju se prošla i sadašnja, te
predlažu moguća buduća, određenja i promjene školskog matematičkog obrazovanja i procesa
poučavanja matematike u hrvatskim osnovnim školama. Pregled empirijskih istraživanja
praksi i stavova o matematičkom obrazovanju u posljednjih nekoliko godina komplement je
pregledu teoretskih određenja. Cilj je istražiti i prikazati društvene i (komparativne) političke
utjecaje na sadržaj i poučavanje ‘čvrstih’ školskih predmeta kao što je matematika, obilježiti
trenutnu hrvatsku poziciju po međunarodnim testiranjima i empirijskim istraživanjima stavova
učenika i nastavnika, te preporučiti moguće neposredne korake u razvoju obrazovne politike
u području matematičkog obrazovanja.

Ključne riječi

PISA testiranje; kompetencije; pismenost; matematika; poučavanje; učenje kroz rješavanje problema; obvezno obrazovanje u Hrvatskoj

Hrčak ID:

101794

URI

https://hrcak.srce.hr/101794

Datum izdavanja:

14.5.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.898 *