Pregledni rad
https://doi.org/10.5673/sip.51.1.6
Matematička kompetencija i međunarodna testiranja matematike: hrvatsko polazište
Mladen Domazet
orcid.org/0000-0002-9870-9485
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja), Hrvatska
Branislava Baranović
orcid.org/0000-0001-6768-3596
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja), Hrvatska
Jelena Matić
orcid.org/0000-0003-1101-3379
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja), Hrvatska
Sažetak
Članak donosi pregled koncipiranja obveznog matematičkog obrazovanja kroz kompetencijske
ishode te prikladnih metoda poučavanja. Takav pregled daje se u svjetlu međunarodnih
utjecaja na koncipiranje matematičkog obrazovanja u Hrvatskoj kroz rangiranje matematičke
pismenosti 15-godišnjaka u PISA testiranju. Na početku se obrazlažu konceptualni konstrukti
u pozadini društvenih utjecaja na nad-državni razvoj pojma pismenosti/kompetentnosti u
obrazovanju i testiranju iz matematike. U tom svjetlu pregledavaju se prošla i sadašnja, te
predlažu moguća buduća, određenja i promjene školskog matematičkog obrazovanja i procesa
poučavanja matematike u hrvatskim osnovnim školama. Pregled empirijskih istraživanja
praksi i stavova o matematičkom obrazovanju u posljednjih nekoliko godina komplement je
pregledu teoretskih određenja. Cilj je istražiti i prikazati društvene i (komparativne) političke
utjecaje na sadržaj i poučavanje ‘čvrstih’ školskih predmeta kao što je matematika, obilježiti
trenutnu hrvatsku poziciju po međunarodnim testiranjima i empirijskim istraživanjima stavova
učenika i nastavnika, te preporučiti moguće neposredne korake u razvoju obrazovne politike
u području matematičkog obrazovanja.
Ključne riječi
PISA testiranje; kompetencije; pismenost; matematika; poučavanje; učenje kroz rješavanje problema; obvezno obrazovanje u Hrvatskoj
Hrčak ID:
101794
URI
Datum izdavanja:
14.5.2013.
Posjeta: 6.898 *