Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

KONKURENTNOST GRADOVA U HRVATSKOJ – STVARNOST ILI UTOPIJA?

Davor Širola orcid id orcid.org/0000-0002-5902-511X ; Veleučilište u Rijeci, Vukovarska 58, Rijeka, Hrvatska
Nataša Zrilić ; Grad Rijeka, Korzo 16, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.308 Kb

str. 53-73

preuzimanja: 967

citiraj


Sažetak

Rastući globalni interes za jačanje razine konkurentnosti nezaobilazno utječe i na tržište mjesta. Suočeni s promjenama gospodarske strukture, rastom nezaposlenosti i socijalnih potreba, većim deficitima lokalnih proračuna i posljedično reduciranom razinom konkurentnosti, gradovi primjenjuju različite mjere i aktivnosti. Te aktivnosti podrazumijevaju i uvođenje novih upravljačkih pristupa poput novog javnog menadžmenta i marketinga mjesta. Kroz istraživanje aktivnosti, stavova i znanja uprava gradova u Hrvatskoj, analizirana je razina razumijevanja pojma konkurentnosti na tržištu mjesta, te provedena analiza percepcije uloge različitih dionika odgovornih za razvoj gradova. Nadalje, istraživanjem je identificirana i razina utjecaja postojeće legislative, kao i implikacije koje sadašnja razina fiskalne i upravljačke decentralizacije ima u pogledu funkcioniranja hrvatskih gradova i drugih razina mjesta. Rezultati istraživanja upućuju na visoku razinu prihvaćenosti pojma mjesta kao proizvoda i konkurentnosti među gradovima, no zamjetno nižu razinu dosadašnjeg praćenja i mjerenja konkurentnosti gradova, što navodi na zaključak da stvarnost na tržištu gradova u Republici Hrvatskoj bilježi znatan otklon u odnosu na percepirano stanje spoznaja o važnosti konkurentnosti od strane dionika odgovornih za upravljanje razvojem gradova. Istovremeno, utvrđena razina potreba za mjerenjem razine konkurentnosti i korištenjem mjera jačanja konkurentnosti mjesta važan je impuls stvaranju jedinstvenog indeksa konkurentnosti u Hrvatskoj, kao i širenju spoznaje o potrebi daljnjeg istraživanja razine implementacije koncepcije marketinga, posebno na tržištu gradova.

Ključne riječi

konkurentnost mjesta; mjerenje konkurentnosti; marketing mjesta

Hrčak ID:

103431

URI

https://hrcak.srce.hr/103431

Datum izdavanja:

21.5.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.938 *