Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROFESIONALNO SAGORIJEVANJE NA POSLU NASTAVNIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH

Jasna Martinko ; Agencija za obrazovanje i obrazovanje odraslih


Puni tekst: hrvatski pdf 166 Kb

str. 99-109

preuzimanja: 3.639

citiraj


Sažetak

Profesionalno sagorijevanje na poslu (burnout) identificiran je
kao značajan problem u brojnim pomažućim profesijama među koje pripada i zvanje nastavnika. U ovom radu su predstavljeni rezultati početnog istraživanja čiji je cilj identificirati i opisati razinu profesionalnog sagorijevanja nastavnika koji rade u ustanovama za obrazovanje odraslih. Uzorak čini 165 ispitanika, a za prikupljanje podataka korištena je Skala profesionalnog sagorijevanja (MBI-NL-ES, Schaufeli, Daamen i Van Mierlo, 1994).
Rezultati pokazuju da je općenita razina sagorijevanja niska, ali upućuju na određen broj nastavnika u obrazovanju odraslih koji iskazuju simptome sagorijevanja u najmanje jednom od tri aspekta sagorijevanja: emocionalnoj iscrpljenosti, depersonalizaciji i osobnom postignuću.
Nadalje, rezultati pokazuju da ispitanici koji osjećaju veću emocionalnu iscrpljenost na poslu ujedno imaju i veći osjećaj depersonalizacije u radu s ljudima.
Osobno postignuće se nije pokazalo povezanim s emocionalnom iscrpljenošću i depersonalizacijom.

Ključne riječi

Depersonalizacija; emocionalna iscrpljenost; nastavnik u obrazovanju odraslih; osobno postignuće; profesionalno sagorijevanje na poslu (burnout)

Hrčak ID:

103664

URI

https://hrcak.srce.hr/103664

Datum izdavanja:

10.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.262 *