Market-Tržište, Vol. 25 No. 1, 2013.
Pregledni rad
Poslovna znanja u funkciji razvoja: gospodarska diplomacija u Republici Hrvatskoj
Mirko Bilandžić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za sociologiju
Ivona Barun
Sažetak
Gospodarska diplomacija postaje sve važnija u međunarodnim odnosima i diplomaciji. Ona se odnosi na aktivnosti diplomatske službe usmjerene na povećanje izvoza, privlačenje stranih ulaganja te sudjelovanje u radu međunarodnih ekonomskih organizacija. Strateški ciljevi su joj promoviranja mogućnosti nacionalnog gospodarstva i poduzeća na svjetskim tržištima (jačanje viših oblika gospodarske suradnje), zaštita nacionalnih (ekonomskih) interesa u međunarodnim ekonomskim odnosima i vanjskoekonomskoj suradnji (izvozni i uvozni poslovi i dr.) te utvrđivanje instrumenata i mehanizama za njihovo provođenje. Prema rezultatima empirijskog istraživanja u Republici Hrvatskoj vitalne diplomatsko-gospodarske institucije imaju različita shvaćanja koncepta gospodarske diplomacije. Rezultati pokazuju i ovdje ne postoji nacionalni sustav gospodarske diplomacije pa je njegova uspostava prijeko potrebna za jačanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, gospodarskog rasta i razvoja te hrvatske nacionalne moći u međunarodnom okružju.
Ključne riječi
gospodarska diplomacija; Republika Hrvatska; međunarodni odnosi; društveni prosperitet; nacionalna moć
Hrčak ID:
104095
URI
Datum izdavanja:
20.6.2013.
Posjeta: 3.993 *