Kineziologija, Vol. 45. No. 1., 2013.
Izvorni znanstveni članak
Učinci održavajućeg programa treninga s opterećenjem na mišićnu jakost učenika osnovne škole
Jesús Viciana
orcid.org/0000-0002-5424-118X
; Department of Physical Education and Sport, University of Granada, Spain
Daniel Mayorga-Vega
; Department of Physical Education and Sport, University of Granada, Spain
Armando Cocca
; Department of Physical Education and Sport, University of Granada, Spain
Sažetak
Nastavnici tjelesne i zdravstvene kulture provode programe treninga s opterećenjem na početku školske godine kako bi djeca bila u stanju sigurno izvoditi ostale zadatke tijekom školske godine. Međutim, nakon nekoliko tjedana bez treninga s opterećenjem, jakost se kod djece vraća na početnu razinu. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi učinke održavajućeg programa treninga s opterećenjem na mišićnu jakost djece, koji je realiziran tijekom nastave tjelesne i zdravstvene kulture. U istraživanje je bilo uključeno ukupno 75 djece u dobi od 10 do 12 godina iz četiri različita odjeljenja 6. razreda koji su slučajnim klaster-odabirom bili raspoređeni u eksperimentalnu (EG=38) ili kontrolnu (CG=37) grupu. Nakon 8-tjednog razvojnog programa i 4-tjednog razdoblja bez treninga s opterećenjem, EG je provela 4-tjedni održavajući program trenirajući jednom tjedno. Program treninga je uključivao kružni oblik rada, a trening se sastojao od izvođenja dva kruga po 8 stanica s periodima rada i odmora koji su varirali od 15/45 do 35/25 sekunda. Mišićna izdržljivost ruku i trbuha te eksplozivna snaga nogu bila je mjerena prije i nakon razvojnog programa te na kraju održavajućeg programa treninga. Nakon razvojnog i održavajućeg programa treninga, mišićna izdržljivost ruku i trbuha bila je veća u EG (p<,05), dok se u ispitanika iz CG nije mijenjala. Nije zabilježena značajna razlika između grupa u razini eksplozivne snage nogu (p<.05). Rezultati su pokazali da trening s opterećenjem koji se provodi jednom tjedno može zadržati razinu mišićne izdržljivosti školske djece tijekom razdoblja od četiri tjedna. Ovi rezultati mogu pomoći nastavnicima tjelesne i zdravstvene kulture pri izradi programa treninga kojima je cilj održavanje zadovoljavajuće razine jakosti/snage učenika.
Ključne riječi
trening snage; trening jakosti; naizmjenično poboljšanje; mišićna izdržljivost; osnovna škola; djeca; područje tjelesne i zdravstvene kulture
Hrčak ID:
104586
URI
Datum izdavanja:
30.6.2013.
Posjeta: 3.720 *