Stručni rad
Engleski kao glavni strani jezik naspram hrvatskoga kao materinjeg
Koraljka Golub
; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Blaženka Novak
; Tome Masaryka 2, Čakovec, Hrvatska
Sažetak
Studenti studija Održivi razvoj na Međimurskom veleučilištu u Čakovcu, u prvom semestru svoga studija slušaju i kolegij „Strani jezik 1 – engleski“. Vezano uz taj kolegij napravljeno je, a u ovome rdau prikazano, istraživanje o njihovim motivima za odabir studija, ocjeni kolegija iz engleskog jezika te o percepciji važnosti jezičnih kompetencija u hrvatskom i engleskom jeziku za studij i očekivanu profesionalnu karijeru. Uz ispit iz engleskoga jezika proveden je i test iz hrvatskoga kako bi se provjerila povezanost jezičnih kompetencija u oba jezika.
Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da je većina studenata studij Održivi razvoja odabrala zato jer ih zanima to područje i uvjereni su da će se sa stečenom diplomom lako zaposliti. Engleski jezik smatraju iznimno važnim za svoje obrazovanje, iako ih većina misli da su za njihovo obrazovanje i karijeru podjednako važne jezične kompetencije u oba jezika. Samoprocjena znanja iz engleskog jezika odudarala je od rezultata pokazanih na ispitu. Isto tako, njihovo zadovoljstvo poznavanjem materinjeg jezika nije potvrđeno testom iako bi većina odabrala hipotetski kolegij iz specifičnih područja hrvatskoga jezika.
Iako je istraživanje pokazalo da su isti studenti bili najbolji i bolji i na engleskome ispitu i na hrvatskome testu, zbog iznimno slabih rezultata hrvatskog testa, preciznije korelacije nisu dokazane. Istraživanje je, na osnovi prikazanih rezultata, modificirano i nastavljeno.
Ključne riječi
engleski jezik; hrvatski jezik; strani jezik; materinji jezik; motivacija učenja; održivi razvoj
Hrčak ID:
104876
URI
Datum izdavanja:
3.6.2013.
Posjeta: 2.129 *