Prethodno priopćenje
UČENJE – PUT KA BUDUĆNOSTI
Renata Jukić
orcid.org/0000-0003-1433-5920
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Jagoda Ringel
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Sažetak
Problem rada jest cjeloživotno obrazovanje u primjeru programa
osposobljavanja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje PS Osijek. Nezaposlene osobe izrazito su osjetljiva kategorija društva, a cjeloživotno učenje prilika je za povećanje zapošljivosti. Za istraživanje je korišten anketni upitnik na prigodnom uzorku od 86 ispitanika. Rezultati su pokazali da su u programe osposobljavanja podjednako uključene radno sposobne odrasle osobe svih
dobnih skupina, pretežito muškog spola (63 %), uglavnom završene srednje škole (58 %); većina nakon završenog formalnog obrazovanja nije pohađala dodatno osposobljavanje/usavršavanje (76%); uglavnom su nezaposleni do 5 godina (70%). Prosječno su zadovoljni programima obrazovanja. Nije bilo moguće provjeriti razlikuju li se ispitanici prema načinima informiranja o programima u odnosu na dob kao ni razlikuju li se u problemima s kojima se
susreću u odnosu na dob, spol i stupanj obrazovanja. Mlađi sudionici skloniji su pohađanju dodatnog obrazovana u budućnosti (njih 75%). Rezultati istraživanja mogu biti putokaz ka boljem razumijevanju motiva za sudjelovanjem u različitim oblicima obrazovanja odraslih te kreiranju istih.
Ključne riječi
Cjeloživotno učenje; obrazovanje odraslih; osposobljavanje; zapošljivost
Hrčak ID:
104941
URI
Datum izdavanja:
20.6.2013.
Posjeta: 6.329 *