Prethodno priopćenje
Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole
Hrvoje Grofelnik
; Gimnazija Andrije Mohorovičića Rijeka, Frana Kurelca 1, HR-51000 Rijeka
Igor Pap
; Prva riječka hrvatska gimnazija, Frana Kurelca 1, HR-51000 Rijeka
Sažetak
U radu je prikazano istraživanje inicijalnog vrednovanja učeničkih znanja i vještina iz kartografije na početku gimnazijskog obrazovanja. Cilj istraživanja bio je parcijalno utvrđivanje trajnih kartografskih znanja i vještina nakon osnovnoškolske razine obrazovanja. Osnovna hipoteza rada koja je provjeravana provedbom istraživanja proizlazi iz višegodišnjeg iskustva u praktičnom radu autora te glasi da je razina znanja i vještina učenika na početku gimnazijskog obrazovanja iz područja kartografije nedovoljna i otežava normalnu dinamiku savladavanja nastavnih sadržaja iz područja kartografije. U analizi rezultata istraživanja sumativno je utvrđena razina ovladanosti osnovnim kartografskim znanjima i vještinama. Diferencijalno su uspoređena postignuća razrednih odjela po smjerovima međusobno, provedena je kvantitativna analiza rezultata prema područjima testiranih znanja i vještina te pojedinačno po izdvojenim ispitnim zadacima. Osnovni rezultati testiranja načelno su potvrdili početne hipoteze autora te su pokazali zamjetne razlike u međusobno izdvojenim i uspoređivanim školama i smjerovima. Prosječna točnost riješenosti testa svih testiranih učenika iznosi 31,6%. Riješenost zadataka kojima su se provjeravala znanja iz kartografije iznosi 66,0%, dok udio točno riješenih zadataka iz područja kartografskih vještina iznosi 25,2%. Nužno je napomenuti da je obuhvat znanja i vještina testiranih u istraživanju bio vrlo uzak u odnosu na ukupnost geografskih sadržaja iz Nastavnog plana i programa geografije za osnovnu školu.
Ključne riječi
kartografija; znanja; vještine; gimnazija; osnovna škola
Hrčak ID:
106489
URI
Datum izdavanja:
28.6.2013.
Posjeta: 2.413 *