Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Hibridni pristup u inicijalnim proračunima aerodinamike, stabilnosti i performansi lakog zrakoplova

Ivan Kostić orcid id orcid.org/0000-0003-1708-3853 ; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Zoran Stefanović ; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Zlatko Petrović ; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Olivera Kostić ; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Abdulhakim Essari ; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia


Puni tekst: hrvatski pdf 1.584 Kb

str. 605-614

preuzimanja: 601

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.584 Kb

str. 605-614

preuzimanja: 441

citiraj


Sažetak

Rad je fokusiran na preliminarne aerodinamične analize novog lakog zrakoplova u simetričnim slučajevima leta. Inicijalni proračuni urađeni su pomoću 3D metode vrtložne rešetke. Pošto se ova metoda bazira na konceptu neviskoznog fluida, nelinearni kalibracijski dijagrami za efikasnost i cirkulaciju upravljačkih površina određeni su na osnovu aerotunelskih ispitivanja jednog postojećeg zrakoplova. Ove funkcije su zatim interpolirane za geometriju novog lakog zrakoplova i izvršene su analize koeficijenata uzgona i momenta za različite kombinacije otklona krilaca i kormila visine. Otklonjena krilca i kormilo visine generiraju lokalne redistribucije uzgona koje doprinose induciranom otporu, čak i pri napadnim kutovima pri kojima je ukupni uzgon zrakoplova jednak nuli, i takav induciran otpor konfiguracije uspješno je određen primijenjenim CFD modelom. Komponente parazitnog otpora koje CFD proračun izostavlja, određene su metodama DVL i Datcom i superponirane sa CFD rezultatima, čime su dobivene kompletne polare novog zrakoplova, koje su uspješno primijenjene u procjenama značajki uzdužne stabilnosti i osnovnih performansi.

Ključne riječi

aerodinamika; hibridna metoda; laki zrakoplov; simetrični slučajevi leta; stabilnost i performanse

Hrčak ID:

106688

URI

https://hrcak.srce.hr/106688

Datum izdavanja:

21.8.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.757 *