Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Sudjelovanje roditelja u sukonstrukciji kurikuluma ranog odgoja

Diana Nenadić Bilan ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Jasminka Zloković ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka Hrvatska



Sažetak

U razmatranju problema sudjelovanja roditelja u sukonstrukciji kurikuluma ranog odgoja polazimo od ekološke teorije koja ukazuje na međuovisnost i recipročnost utjecaja različitih sustava ili konteksta u kojima dijete odrasta. Kako djetetov najbliži mikrosustav čine obiteljsko okruženje i institucijski kontekst ranog odgoja, sudjelovanje roditelja u (su)stvaranju predškolskog kurikuluma valja razmatrati s aspekta dinamičnih međuovisnih obiteljskih podsustava kao i podsustava predškolske institucije. Polazeći od proksimalnih i distalnih učinaka roditeljske uključenosti kao multidimenzionalnog konstrukta, razmatraju se neki interaktivni procesi sudjelovanja roditelja u aktivnoj participaciji kroz kurikulum ranog odgoja.
Rezultati istraživanja provedenog na uzorku 350 roditelja djece predškolske dobi od 3 do 6 godine života korisnika dječjih vrtića (Zadarska, Šibensko-kninska i Splitsko-dalmatinska županija) ukazuju na aktualnost problema partnerstva između roditelja i odgojitelja. Unatoč proklamiranih stavova o napuštanju “konzumentske” uloge roditelja i spoznaja o brojnim beneficijama uspostavljanja partnerstva, uloga roditelja kao partnera odgojitelju nije zaživjela kako bismo to mogli očekivati. Ovo se posebno odnosi na neke aspekte komunikacije i oblike pomoći roditeljima u ostvarivanju roditeljskih funkcija. U radu se obrazlažu i mogući oblici ostvarivanja partnerskih odnosa između odgojitelja i roditelja, kao i očekivanja i poteškoće roditelja u realizaciji aktivnije participacije. Holistički pristup zajednici djece, roditelja i odgojitelja osobito se očituje u kreiranju fleksibilno strukturiranih procesa koji potiču istraživanje, kvalitetnu komunikaciju i kritičku refleksiju svih sudionika u predškolskom institucijskom kontekstu.

Ključne riječi

roditelji; kompetencije; odgojitelji; partnerstvo; predškolski odgoj; kurikulum

Hrčak ID:

106996

URI

https://hrcak.srce.hr/106996

Datum izdavanja:

10.10.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.861 *