Prethodno priopćenje
Materijalno-energetski model životnog ciklusa motornog vozila
Malgorzata Mrozik
; Faculty of Mechanical Engineering and Mechatronics West Pomeranian University of Technology, Szczecin, Poland
Jacek Eliasz
Agnieszka Terelak-Tymczyna
Sažetak
Jedan od najvažnijih elemenata ekonomskog i društvenog života u današnje vrijeme je motorizacija. Njen razvoj je u najvećoj mjeri popraćen povećanim uporabom prijevoznih sredstava, posebice motornih vozila. Takvo značajno povećanje količine proizvedenih vozila provodi se zbog globalne uporabe proizvodnih materijala i nositelja energije iz godine u godinu je sve veća i veća. Veći broj vozila u pogonu povećava zagađenje okoliša, ne samo emisijama štetnih tvari u okoliš, koje su posljedica izgaranja goriva, ili izvođenje procesa proizvodnje u automobilskoj industriji, već i zbog porasta količine promjenljivih dijelova i podsklopova, a ponajviše zbog ubrzanog rasta broja vozila koja se povuku iz prometa i rastavljaju.
Članak predstavlja materijalno-energetski model životnog vijeka motornog vozila koji uvelike može pomoći prilikom određivanja vrste i veličine troškova materijala i energije, kao i ispuštanja emisija u određenim fazama i cjelokupnog životnog vijeka vozila. Na temelju ulaznih podataka koji se nalaze u [9] predstavljena je analiza rezultata proračuna koji se odnosi na primjere strukture materijala modela vozila od 1990. i 2000. i utjecaja na promjene u potrošnji energije i emisiji štetnih plinova.
Ključne riječi
metoda životnog ciklusa; osobna vozila; upravljanje energijom i okolišem
Hrčak ID:
107273
URI
Datum izdavanja:
1.4.2013.
Posjeta: 1.917 *