Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.22.3.05

Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima

Daria Rovan orcid id orcid.org/0000-0002-6990-4388 ; Filozofski fakultet u Zagrebu
Nina Pavlin-Bernardić ; Filozofski fakultet u Zagrebu
Vesna Vlahović-Štetić ; Filozofski fakultet u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 206 Kb

str. 475-495

preuzimanja: 1.188

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja
vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda
osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i
vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura
motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su
mjeri motivacijska uvjerenja povezana s obrazovnim
ishodima: postignućem, spremnošću za daljnje bavljenje
matematikom te strahom od matematike. Sudionici su bili
387 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda dviju
zagrebačkih osnovnih škola. Oni su ispunili skale za
mjerenje očekivanja i vrijednosti učenika, ciljeva postignuća i
straha od matematike. Prikupljeni su i osnovni demografski
podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom
postignuću u matematici, kao i procjena spremnosti učenika
da se dalje bave matematikom. Rezultati konfirmatorne
faktorske analize jasno podržavaju strukturu motivacijskih
uvjerenja kakvu pretpostavlja teorija očekivanja i vrijednosti.
Kao značajna motivacijska uvjerenja izdvajaju se očekivanja
uspjeha te tri komponente procjene vrijednosti
(interes, korisnost, važnost). Hijerarhijske regresijske analize
pokazale su da su, uz ciljeve postignuća, očekivanja i
vrijednosti iz matematike važni prediktori postignuća u
matematici, spremnosti na učenje matematike te straha
od matematike, čak i kad se kontrolira prethodno
postignuće.

Ključne riječi

motivacija, motivacijska uvjerenja, očekivanja, vrijednosti, ciljevi postignuća

Hrčak ID:

110155

URI

https://hrcak.srce.hr/110155

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.160 *