Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ MULTIKAUZALNE POJAVNOSTI NOVIH MEDIJA I DRUŠTVENIH MREŽA NA EMPIRIJSKU EVALUACIJU MEDIJSKE KOMUNIKACIJE

Mario Plenković ; Katedra za komunikologiju, Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Darja Kupinić Guščić ; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska
Slobodan Hadžić ; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska
Mladen Kučiš ; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 862 Kb

str. 127-150

preuzimanja: 2.472

citiraj


Sažetak

Autori u radu analiziraju metodološke, teorijske i praktične rezultate evaluacije medijske komunikacije u novom digitalnom i multimedijskom konvergentnom okruženju. Komunikološku empirijsku analizu izvode s aspekta utjecaja vizualnih komunikacija (prisutnost vizualnih elemenata i multimedijskih sadržaja) na empirijsku evaluaciju suvremene medijske komunikacije u teoriji i praksi odnosa s javnostima. Holističku teorijsku eksplikaciju izvode u kontekstu novih komunikoloških interdisciplinarnih spoznaja koje utječu na strukturiranje medijske javnosti (javnog mnijenja). Multikauzalnu pojavnost novih medija i društvenih mreža promatraju s aspekta empirijske evaluacije medijske komunikacije u kontekstu razvijanja nove pojedinačne komunikološke discipline odnosi s javnostima. U radu se sinkronijski i dijakronijski analiziraju paradigmatske teorijske i metodološke spoznaje za multikauzalno istraživanje i evaluaciju novih medija, društvenih mreža i vizualne komunikacije .U metodološkom dijelu rada autori navode temeljne metodološke prijepore i ograničenja konstatirajući nedostatak prisutnosti jedinstvenog metodološkog instrumentarija, usprkos evidentne potrebe poslovne zajednice za uspostavom integriranog metodološkog modela, za empirijsku evaluaciju medijske komunikacije. U istraživačkom segmentu rada konstatira se nedovoljna prisutnost evaluacije vizualnih elemenata komunikacijskih formi usprkos sve većem značenju vizualnosti u multimedijalnoj komunikaciji. Evaluacija medijske komunikacije i odnosa s javnostima u širem smislu je u fokusu interesa suvremene poslovne javnosti, znanstvene zajednice i profesionalnih institucija koje izučavaju i evaluiraju učinkovite profesionalne odnose s javnostima.

Ključne riječi

Komunikologija; novi mediji; društvene mreže; evaluacija medijske komunikacije; odnosi s javnostima; metodologija mjerenja komunikacije

Hrčak ID:

110931

URI

https://hrcak.srce.hr/110931

Datum izdavanja:

30.9.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.744 *