Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Prediktivna valjanost jednog testa spremnosti za školu

Danijela Jandrić ; Osnovna škola Zrinskih i Frankopana Otočac


Puni tekst: hrvatski pdf 623 Kb

str. 193-203

preuzimanja: 3.112

citiraj


Sažetak

Glavni cilj istraživanja je ispitati prognostičku valjanost Testa spremnosti za školu autorice Vlahović-Štetić i sur. U istraživanju su sudjelovali učenici predmetne nastave, petog i šestog razreda. Budući da na uspjeh djece velikim dijelom utječe akademska samoefikasnost, ona je uključena u model kao kovarijat. Izmjerena je Morgan-Jinks skalom učeničke efikasnosti (MJSUE), koja je u svrhu istraživanja prevedena s engleskog jezika. Korišten je niz linearnih regresijskih postupaka (forward metoda). Isključivanjem akademske samoefikasnosti, moguće je na temelju pojedinih subtestova Testa spremnosti za školu značajno predvidjeti ocjene iz pojedinih predmeta u petom i šestom razredu osnovne škole. Najprediktivniji je numerički test koji predviđa ocjene iz hrvatskog jezika, matematike, prirode i geografije. Rezultati se raspravljaju u okviru kognitivne teorije.

Ključne riječi

Test spremnosti za školu; prediktivna valjanost

Hrčak ID:

111603

URI

https://hrcak.srce.hr/111603

Datum izdavanja:

15.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.703 *