Jezikoslovlje, Vol. 14 No. 2-3, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Semiotika u reklamnim porukama: Dekodiranje slika
Mirza Džanić
; Sveučilište u Tuzli
Sažetak
U okviru analize diskursa, semiotika istražuje kako znakovi predstavljaju pojave. U diskursu reklamnih poruka to naprimjer mogu biti želja, potreba, žudnja ili briga koju treba prebroditi. Rad se u tom smislu bavi prijelazom s denotativnog na konotativno značenje suvremenih reklamnih poruka tiskanih medija. Teza se zasniva na pretpostavci da se komuniciranje odvija putem kodiranja i dekodiranja poruka. Konotativno značenje, ostvareno putem upotrebe slike (naprimjer fotografirani model), predstavlja poruku koju je oglašivač htio poslati u cjelini. Reklamna poruka funkcionira na način da nam prikaže lako razumljivo mitsko značenje (fotografirani model kao znak ženske ljepote) zajedno s prikazanim, potencijalno dvoznačnim, znakom (ime parfema koji se reklamira) (Barthes 1972).
Ključne riječi
semiotika; tiskani oglasi; denotacija; konotacija; slika; dekodiranje
Hrčak ID:
112203
URI
Datum izdavanja:
2.12.2013.
Posjeta: 25.868 *