Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Semiotika u reklamnim porukama: Dekodiranje slika

Mirza Džanić ; Sveučilište u Tuzli


Puni tekst: engleski pdf 242 Kb

str. 475-485

preuzimanja: 22.157

citiraj


Sažetak

U okviru analize diskursa, semiotika istražuje kako znakovi predstavljaju pojave. U diskursu reklamnih poruka to naprimjer mogu biti želja, potreba, žudnja ili briga koju treba prebroditi. Rad se u tom smislu bavi prijelazom s denotativnog na konotativno značenje suvremenih reklamnih poruka tiskanih medija. Teza se zasniva na pretpostavci da se komuniciranje odvija putem kodiranja i dekodiranja poruka. Konotativno značenje, ostvareno putem upotrebe slike (naprimjer fotografirani model), predstavlja poruku koju je oglašivač htio poslati u cjelini. Reklamna poruka funkcionira na način da nam prikaže lako razumljivo mitsko značenje (fotografirani model kao znak ženske ljepote) zajedno s prikazanim, potencijalno dvoznačnim, znakom (ime parfema koji se reklamira) (Barthes 1972).

Ključne riječi

semiotika; tiskani oglasi; denotacija; konotacija; slika; dekodiranje

Hrčak ID:

112203

URI

https://hrcak.srce.hr/112203

Datum izdavanja:

2.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 25.947 *