Jezikoslovlje, Vol. 14 No. 2-3, 2013.
Izvorni znanstveni članak
O važnosti odabira riječi: Analiza kolokacija pridjev-imenica u korpusu učeničkih eseja
Višnja Pavičić Takač
orcid.org/0000-0001-8318-0235
; Filozofski fakultet u Osijeku
Morana Lukač
; Leiden University
Sažetak
Odabir i uporaba kolokacija često se ističe kao jedan od pokazatelja inojezičnosti (engl. foreignlanguageness, usp. Korosadowitz-Struzynska 1980), ali ujedno i visoke razine jezične sposobnosti. U ovome je istraživanju analiziran Hrvatski korpus eseja učenika engleskoga jezika (CELE) sastavljen od 198 eseja koje su napisali učenici engleskoga jezika iz deset županija 2010. i 2011. godine kao dio Državne mature iz engleskoga jezika. Korpus čini preko 74 000 pojavnica. Uspoređuje se uporaba kolokacije pridjev˗imenica s nalazima iz korpusa izvornih govornika (BNC) i korpusa učenika engleskoga jezika (ICLE). Uporaba kolokacija ne karakterizira se isključivo kao manjkava (usp. Shih 2000), nego se promatra pretjerana ili rijetka uporaba statistički značajnih kolokacija u usporedbi s nalazima iz korpusa BNC i ICLE. Taj pristup pokazuje s jedne strane da se jezična uporaba izvornih govornika ne mora primijeniti u usporedbi s jezičnom proizvodnjom neizvornih govornika isključivo kao norma, a s druge strane da podaci drugih učenika mogu poslužiti u razlikovanju općih obilježja međujezika i prijenosa iz materinskoga jezika (Ringbom 1998: 191).
Ključne riječi
kolokacije; pridjev-imenica; neizvorni govornici; engleski kao strani jezik; analiza korpusa; BNC; ICLE; CELE
Hrčak ID:
112232
URI
Datum izdavanja:
2.12.2013.
Posjeta: 5.257 *