Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

O važnosti odabira riječi: Analiza kolokacija pridjev-imenica u korpusu učeničkih eseja

Višnja Pavičić Takač orcid id orcid.org/0000-0001-8318-0235 ; Filozofski fakultet u Osijeku
Morana Lukač ; Leiden University


Puni tekst: engleski pdf 292 Kb

str. 385-402

preuzimanja: 3.561

citiraj


Sažetak

Odabir i uporaba kolokacija često se ističe kao jedan od pokazatelja inojezičnosti (engl. foreignlanguageness, usp. Korosadowitz-Struzynska 1980), ali ujedno i visoke razine jezične sposobnosti. U ovome je istraživanju analiziran Hrvatski korpus eseja učenika engleskoga jezika (CELE) sastavljen od 198 eseja koje su napisali učenici engleskoga jezika iz deset županija 2010. i 2011. godine kao dio Državne mature iz engleskoga jezika. Korpus čini preko 74 000 pojavnica. Uspoređuje se uporaba kolokacije pridjev˗imenica s nalazima iz korpusa izvornih govornika (BNC) i korpusa učenika engleskoga jezika (ICLE). Uporaba kolokacija ne karakterizira se isključivo kao manjkava (usp. Shih 2000), nego se promatra pretjerana ili rijetka uporaba statistički značajnih kolokacija u usporedbi s nalazima iz korpusa BNC i ICLE. Taj pristup pokazuje s jedne strane da se jezična uporaba izvornih govornika ne mora primijeniti u usporedbi s jezičnom proizvodnjom neizvornih govornika isključivo kao norma, a s druge strane da podaci drugih učenika mogu poslužiti u razlikovanju općih obilježja međujezika i prijenosa iz materinskoga jezika (Ringbom 1998: 191).

Ključne riječi

kolokacije; pridjev-imenica; neizvorni govornici; engleski kao strani jezik; analiza korpusa; BNC; ICLE; CELE

Hrčak ID:

112232

URI

https://hrcak.srce.hr/112232

Datum izdavanja:

2.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.257 *