Izvorni znanstveni članak
Dinamika ovladavanja strukturom 'there is/there are' u engleskome kao inome jeziku
Jelena Mihaljević Djigunović
Sažetak
Iako se gramatička struktura there u engleskom jeziku smatra iznimno važnom,
vrlo je malo istraživanja dosad provedeno koja bi ponudila dublji uvid u proces njezina
usvajanja. Nedostak takvih spoznaja posebno je uočljiv kad je riječ o usvajanju engleskog
kao inog jezika kod mlađih učenika. U ovom smo radu pokušali ispitati usvajanje konstrukcije
there kod hrvatske djece koja ovladavaju engleskim kao inim jezikom, a pritom
smo u obzir uzeli relevantna osobna učenička obilježja i karakteristike konteksta u kojem
su učili. Istraživanje je provedeno u sklopu nacionalnog znanstvenog projekta Usvajanje
engleskoga jezika u ranoj dobi: analiza učenikova međujezika. Naši nalazi pokazuju da ovladavanje
tom jezičnom strukturom karakterizira dinamični razvoj tijekom kojeg se izdvajaju
utjecaji faktora poput J1 ili izloženost engleskom jeziku. Uvidi do kojih smo došli mogu
biti korisni kreatorima nastavnih programa i materijala te nastavnicima praktičarima.
Ključne riječi
struktura there is/there are; obrasci ovladavanja jezikom; mlađi učenici engleskoga kao inoga jezika; longitudinalno istraživanje
Hrčak ID:
112261
URI
Datum izdavanja:
9.5.2013.
Posjeta: 1.860 *