Izvorni znanstveni članak
Adolescentsko kockanje: uloga spola, nekih obiteljskih i školskih čimbenika
Vesna Bilić
orcid.org/0000-0003-2306-5803
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Siniša Opić
orcid.org/0000-0001-9800-0145
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj je rada ispitati razlikuju li se učenici skloni socijalnom ili rekreativnom kockanju, odnosno problematičnom ili prekomjernom kockanju, od svojih kolega koji ne kockaju, prema spolu, sociodemografskim karakteristikama obitelji te vrsti škole, uspjehu i izostajanju. U istraživanju su sudjelovala 403 (49,6 % Ž i 50,4 % M) učenika trećih razreda srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Dobiveni rezultati, prema kojima je 45,7% ispitanih učenika sklono socijalnom, a 21,6 % problematičnom kockanju, opravdavaju zabrinutost roditelja i nastavnika zbog povećanih kockarskih aktivnosti adolescenata. Dobne razlike nisu se pokazale značajnima, ali je potvrđeno da mladići statistički značajno češće kockaju od djevojaka. Nisu utvrđene statistički značajne razlike s obzirom na SES, no postoji trend da je kod sudionika koji češće kockaju proporcija majka s višim i visokim obrazovanjem nešto veća nego u preostalim dvjema skupinama. Rezultati pokazuju da među sudionicima koji su skloni kockanju ima značajno veća proporcija onih čiji su roditelji također skloni kocki, a što se obrazlaže: a) izravnim roditeljskim modeliranjem i osnaživanjem kockarskih aktivnosti adolescenata, ali i b) neizravnim utjecajem obiteljskog ozračja. Učenici koji češće kockaju u većoj proporciji dolaze iz strukovnih škola, postižu lošiji školski uspjeh i češće izostaju. U zaključku se ističe potreba poduzimanja preventivnih aktivnosti u svrhu suzbijanja ovog sve raširenijeg oblika rizičnog ponašanja mladih.
Ključne riječi
adolescenti; kockanje; spol; dob; obiteljski i školski čimbenici
Hrčak ID:
112412
URI
Datum izdavanja:
2.12.2013.
Posjeta: 3.705 *