Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Doprinos katoličkoga srednjoškolskog vjeronauka orijentaciji za zvanja u Hrvatskoj

Mario Oscar LLanos ; Università Pontificia Salesiana, Rim, Italija
Marijana Mohorić


Puni tekst: hrvatski pdf 913 Kb

str. 101-129

preuzimanja: 377

citiraj


Sažetak

U članku je riječ o razvoju pojma i modela školske orijentacije u Hrvatskoj s osobitim obzirom na reformu školskog sustava. Stanje u Hrvatskoj se uspoređuje s današnjim pristupima orijentaciji u europskom okruženju te s pojmom i praksom orijentacije koja se usmjeruje prema integriranom modelu. Taj opći okvir orijentacijskih modela stavlja se u hermeneutski odnos s pristupom zvanju u školskom okruženju. Ukratko se prikazuje razvoj pojma i prakse orijentacije za zvanja u Hrvatskoj, ukazujući na njezina ograničenja i prednosti. Tema orijentacije zatim se povezuje s katoličkim školskim vjeronaukom, te se posebno analizira njegova dimenzija "zvanja" u predmetnom programiranju. U tu se svrhu izdvajaju neki pokazatelji predmetnog modela srednjoškolskog vjeronauka i utvrđuje njihov doprinos odgojnoj orijentaciji u perspektivi zvanja, a ukazuje se i na neke hipotetske mogućnosti većeg doprinosa kojemu je najvažniji uvjet i okvir ostvarenja odgojni odnos učenika i vjeroučitelja.

Ključne riječi

orijentacija; zvanje; orijentacija za zvanje; katolički školski vjeronauk; srednja škola

Hrčak ID:

112576

URI

https://hrcak.srce.hr/112576

Datum izdavanja:

24.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.745 *