Conference paper
Školski pastoral kao doprinos školskoj kulturi
Angela Kaupp
Abstract
Nakon 1990. godine u većini njemačkih biskupija razvijaju se planovi i programi "školskog pastorala". Školski pastoral obuhvaća kršćanski angažman u školi kao mjestu učenja, a organiziraju ga crkve. Riječ je o slobodnoj ponudi koja je namijenjena učenicima, nastavnom osoblju i roditeljima. Za razliku od toga, školski vjeronauk je u gotovo svim njemačkim saveznim pokrajinama redoviti školski predmet u svim vrstama škola, za koji su zajednički odgovorne država i škola. Školski vjeronauk predaju stručno osposobljeni nastavnici te mora odgovarati istim standardima kao i svi ostali školski predmeti.
Budući da učenici danas provode sve više vremena u školi, valja biti svjestan da škola više nije samo prostor za nastavu nego i za život. Stoga škole u većoj mjeri traže suradnike za aktivnosti u školi izvan nastavnog vremena. Školski pastoral na tom području nudi mogućnosti u raznim osnovnim crkvenim službama (liturgiji, martiriji, dijakoniji, koinoniji).
Daljnji doprinos školskog pastorala školskoj kulturi je "krizno dušobrižništvo" u slučaju nesreća, smrtnih slučajeva i drugih kriznih situacija kojima su pogođeni pojedinci ili školska zajednica u cjelini.
Školski pastoral je put za uočavanje "znakova vremena" (GS 4) i za odgovarajuće djelovanje u aktualnim izazovima u službi čovjeku.
Keywords
školski pastoral; škola kao životni prostor; školska kultura; dragovoljnost; crkveni angažman
Hrčak ID:
113069
URI
Publication date:
20.9.2010.
Visits: 1.492 *