Pregledni rad
Sadržajne i odgojne kompetencije u procesu učenja
Sažetak
Prije nego će progovoriti o sadržajnim i odgojnim kompetencijama u procesu učenja, autor podsjeća na podrijetlo i razlog govora o kompetencijama u obrazovanju u Europskoj Uniji i u Hrvatskoj. Početni poticaj dolazi iz ekonomskih krugova radi osiguranja učinkovitosti pojedinih kompanija i povećavanja zaposlenosti i konkurentnosti. Početno zanimanje za jezične i tehničke kompetencije za društvo znanja radi održanja i povećanja europske ekonomske i gospodarske konkurentnosti s vremenom je primijenjeno i na sveukupno odgojno–obrazovno područje.
U obrazovnim sustavima pojedinih europskih zemalja i u njihovim nacionalnim obrazovnim standardima, planovima i programima spominju se i kompetencije koje se odnose na vjeronauk kao školski predmet. U članku se posebno razmatra dokument njemačkih biskupa koji govori o uključivanju školskog vjeronauka u njemački obrazovni standard u četverogodišnjoj osnovnoj školi. Razmatraju se specifične sadržajne i odgojne kompetencije vjeroučitelja i vjeroučenika. Tvrdi se kako ispravnim vrednovanjem odgojno–obrazovne funkcije škole vjeronauk može postati i ostati predmet koji promiče i podržava sadržajne i odgojne kompetencije vjeroučitelja i vjeroučenika. Time će ujedno doprinijeti i boljitku i napretku hrvatske škole i društva općenito.
Ključne riječi
kompetencija; sadržaj; odgoj; kompetentan vjeroučitelj; kompetentan vjeroučenik
Hrčak ID:
113115
URI
Datum izdavanja:
8.12.2009.
Posjeta: 1.715 *