Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PERCEPCIJA RODITELJSKOGA PONAŠANJA, ŠKOLSKA SAMOEFIKASNOST I KAUZALNE ATRIBUCIJE U KONTEKSTU SAMOREGULACIJE UČENJA

Izabela Sorić
Anita Vulić-Prtorić


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. 773-797

preuzimanja: 2.374

citiraj


Sažetak

Socijalno kognitivna perspektiva naglašava nužnost sagledavanja procesa samoregulacije kao recipročne interakcije osobnih faktora, okolinskih varijabli i ponašanja (Zimmerman, 2001.). Kako taj proces karakterizira izrazita ciklička dinamičnost, opravdano je pretpostaviti da osim direktnih postoje i neki medijacijski odnosi među uključenim varijablama. Upravo je zato cilj provedenog istraživanja bio provjeriti ima li percipirana školska samoefikasnost medijatorsku ulogu u odnosu između načina na koji djeca percipiraju ponašanje svojih roditelja i kauzalnih atribucija kojima objašnjavaju svoje školsko dostignuće. Provedene analize potvrdile su pretpostavku o medijacijskoj ulozi školske samoefikasnosti u odnosu između percepcije roditeljskih odgojnih postupaka i kauzalnih atribucija kojima učenici tumače svoje školsko dostignuće, međutim samo na poduzorku učenika koji svoje školsko dostignuće doživljavaju kao uspjeh. Preciznije, pokazalo se da percepcija odgojnih postupaka majke, osim direktno, na kauzalno pripisivanje školskoga dostignuća stabilnim uzrocima djeluje i preko percipirane školske samoefikasnosti.

Ključne riječi

samoregulacija učenja; percepcija roditeljskoga ponašanja; školska samoefikasnost; kauzalne atribucije

Hrčak ID:

10878

URI

https://hrcak.srce.hr/10878

Datum izdavanja:

31.10.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.414 *