Prethodno priopćenje
Taksonomizacija nepoželjnih oblika ponašanja i socijalnih vještina kod predškolske djece
Zvjezdana Sindik
; Dječji vrtić "Maslačak", Zaprešić, Hrvatska
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Nepoželjni oblici ponašanja su prepreka psihofizičkom razvoju djeteta koje ih pokazuje te ostaloj djeci u odgojnoj grupi dječjeg vrtića, dok poželjne socijalne vještine doprinose konstruktivnom razrješavanju konflikata među djecom i prosocijalnim oblicima ponašanja. Cilj istraživanja predstavljenog u radu bio je utvrditi postoje li taksoni u odnosu na koje se može grupirati predškolsku djecu prema njihovim nepoželjnim oblicima ponašanja te socijalnim vještinama. Ispitano je ukupno 597 djece u Dječjem vrtiću „Maslačak“ u Zaprešiću. Odgojiteljice iz 25 odgojnih grupa procijenile su ukupno 316 dječaka i 281 djevojčicu, dakle svu djecu koja su redoviti polaznici Dječjeg vrtića „Maslačak“. Primijenjena su dva mjerna instrumenta: Skala nepoželjnog ponašanja i Skala socijalnih vještina. Rezultati su pokazali da se djeca mogu razvrstati u tri taksona, koji omogućuju diferencirani odgojno-obrazovni pristup.
Ključne riječi
klaster analiza; nepoželjna ponašanja; predškolska djeca; socijalne vještine
Hrčak ID:
113584
URI
Datum izdavanja:
20.12.2013.
Posjeta: 3.953 *