Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Školski vjeronauk u službi humanizacije odgojno-obrazovnog sustava

Josip Šimunović orcid id orcid.org/0000-0003-0253-1393 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 497 Kb

str. 5-19

preuzimanja: 397

citiraj


Sažetak

Vjerski odgoj i obrazovanje imaju svoje mjesto u čovjekovu životu i cjelokupnom razvoju njegove osobnosti i njegovih sposobnosti. Oni nisu ništa drugo doli život čovjeka uz Boga Stvoritelja slušanjem njegove riječi i primjenom te riječi u konkretnim situacijama vlastitoga života. Kao takvi ne mogu biti nazadni i usmjereni protiv čovjeka. Čovjek se može odlučiti za ili protiv Boga, ali Crkva, po nalogu Božjeg Sina, ima zadaću pomoći čovjeku da u Bogu otkrije smisao svoga postojanja. Kroz povijest je Crkva sa svojim vjerskim odgojem i obrazovanjem igrala značajnu ulogu. Nezanemariva je njena uloga danas, a sigurno će ostati važan čimbenik u hodu čovječanstva do konačnog dolaska u Božje zajedništvo.
Vjeroučitelj u školi, osim što prenosi znanje na generacije učenika, svojim kvalitetnim radom razvija kod njih i humanost. U svom radu polazi od situacije samih učenika, prihvaća ih kao osobe koje se trebaju pravilno razviti i u tome im pomaže. Školski vjeronauk ne promiče parcijalan, nego cjelovit odgoj i obrazovanje učenika, imajući u vidu njihovu religioznu dimenziju. Stoga stavlja naglasak na promicanje osobnih i društvenih, općeljudskih i vjerničkih vrednota.

Ključne riječi

školski vjeronauk; vjeroučitelj; humanizacija odgojno-obrazovnog sustava; korelacija; razredno odjeljenje; komunikacija; kvalitetan rad u nastavi; odjeci školskog vjeronauka

Hrčak ID:

113850

URI

https://hrcak.srce.hr/113850

Datum izdavanja:

18.3.2004.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 1.226 *