Izvorni znanstveni članak
Školski vjeronauk u službi humanizacije odgojno-obrazovnog sustava
Josip Šimunović
orcid.org/0000-0003-0253-1393
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Vjerski odgoj i obrazovanje imaju svoje mjesto u čovjekovu životu i cjelokupnom razvoju njegove osobnosti i njegovih sposobnosti. Oni nisu ništa drugo doli život čovjeka uz Boga Stvoritelja slušanjem njegove riječi i primjenom te riječi u konkretnim situacijama vlastitoga života. Kao takvi ne mogu biti nazadni i usmjereni protiv čovjeka. Čovjek se može odlučiti za ili protiv Boga, ali Crkva, po nalogu Božjeg Sina, ima zadaću pomoći čovjeku da u Bogu otkrije smisao svoga postojanja. Kroz povijest je Crkva sa svojim vjerskim odgojem i obrazovanjem igrala značajnu ulogu. Nezanemariva je njena uloga danas, a sigurno će ostati važan čimbenik u hodu čovječanstva do konačnog dolaska u Božje zajedništvo.
Vjeroučitelj u školi, osim što prenosi znanje na generacije učenika, svojim kvalitetnim radom razvija kod njih i humanost. U svom radu polazi od situacije samih učenika, prihvaća ih kao osobe koje se trebaju pravilno razviti i u tome im pomaže. Školski vjeronauk ne promiče parcijalan, nego cjelovit odgoj i obrazovanje učenika, imajući u vidu njihovu religioznu dimenziju. Stoga stavlja naglasak na promicanje osobnih i društvenih, općeljudskih i vjerničkih vrednota.
Ključne riječi
školski vjeronauk; vjeroučitelj; humanizacija odgojno-obrazovnog sustava; korelacija; razredno odjeljenje; komunikacija; kvalitetan rad u nastavi; odjeci školskog vjeronauka
Hrčak ID:
113850
URI
Datum izdavanja:
18.3.2004.
Posjeta: 1.638 *