Pregledni rad
Motivacija u nastavi vjeronauka
Dajna Jogan Linić
; Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Motivacija u nastavnom procesu zauzima značajno mjesto. U prvom dijelu predavanja ukratko se iznose stavovi i mišljenja didaktičara o motivaciji kao fazi nastavnog procesa. Kako o osmišljenoj i prikladnoj motivaciji ovisi sva daljnja komunikacija te krajnji uspjeh i zadovoljstvo, nadalje su opisani kriteriji i zakonitosti koje treba poštivati prilikom odabira motivacije. Osvjetljavajući pojedine elemente motivacije, naslućujemo dinamičnost i složenost nastavnog procesa, tako da možemo govoriti o mikrostrukturi i mikroelementima motivacije unutar nastavnog procesa.
Brojne su motivacije koje vjeroučitelji koriste pa se nadalje iznosi paleta raznih motivacija ili motivacijskih modela koji se najčešće koriste u nastavi vjeronauka. Spominju se i pogreške koje su moguće prilikom pripremanja učenika.
U drugom dijelu su prikazani rezultati istraživanja motivacije u Osnovnoj školi "Vladimir Gortan" te zaključci sa županijskog stručnog aktiva nakon upitnika i zanimljive rasprave na temelju članka dr. Milana Šimunovića "Vjeronauk – opterećenje ili rasterećenje učenika?!".
Cilj predavanja je potaknuti da razmišljamo o motivaciji, te da je ugradimo u svoj život i u svoje nastavne satove držeći se uvijek načela "vjernosti Bogu i čovjeku".
Ključne riječi
motivacija; nastavni proces; kriteriji; motivacijski modeli; ljubav
Hrčak ID:
113880
URI
Datum izdavanja:
19.3.2003.
Posjeta: 3.159 *