Izvorni znanstveni članak
Prema novoj kulturi učenja
Vlatko Badurina
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Autor postavlja načelna pitanja odgojno-obrazovne reforme analizirajući osnovne obrasce i forme naše dosadašnje kulture učenja. Posebnu pažnju posvećuje aktivnostima, interesima, potrebama i vlastitim pitanjima učenica, učenika, studentica i studenata. Autor nadalje želi oživiti koncept živoga učenja koji će poticati razvoj metodičkih i socijalnih kompetencija te razvoj osobnosti pojedinog subjekta, a ne pretežno razvoj ciljeva.
U članku najprije definira što je to kultura učenja, važnost koju ima slika učenja i struktura naslijeđene kulture učenja, zatim se istražuju pokretačke snage promjene kulture učenja, i na kraju se pokušavaju utvrditi neki didaktički aspekti novoga načina učenja koji aktivnije uključuju učenike u sam proces učenja i poučavanja.
Na kraju se želi, samo u natuknicama, ukazati na aktualnosti koje, iz nove kulture učenja, proizlaze za vjeronauk.
Ključne riječi
kultura učenja; živo, defenzivno i ekspanzivno učenje; pokretačke snage promjene načina učenja
Hrčak ID:
113914
URI
Datum izdavanja:
19.3.2002.
Posjeta: 1.170 *