Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Religiozni odgoj danas: načela i terminologija

Emilio Alberich ; Università Pontificia Salesiana, Rim, Italija


Puni tekst: hrvatski pdf 138 Kb

str. 321-338

preuzimanja: 489

citiraj


Sažetak

Autor proučava suvremenu problematiku religioznog odgoja koja je odraz i posljedica jezičnih, kulturalnih i povijesnih razlika. Dok se u povijesti može istaknuti razdoblje poistovjećivanja župne kateheze i školskog vjeronauka, u novije vrijeme javlja se težnja za ostvarivanjem "društvene nevidljivosti" religije, pa prema tome i religioznog odgoja. Autor iznosi motrište religioznih vjeroispovijesti kao i građanskoga društva, a zatim posebno tumači semantičke oblike vezane uz katehezu, poučavanje i odgoj. Nova obzorja religioznog odgoja uključuju religioznu kompetentnost te promicanje zrelih i slobodnih osobnosti otvorenih prema religioznome i vjeri. Religiozni odgoj danas neizostavno uključuje i jasnu pedagošku osjetljivost koja promiče poznavanje, prosudbu i spremnost na dijalog i suživot u ozračju ekumenizma i međureligijske otvorenosti, na što su prije svega pozvane Crkve kao zajednice i institucije, ali i suvremeno društvo iskazivanjem većeg poštivanja i osjećajnosti za religiozni odgoj.

Ključne riječi

religiozni odgoj; terminološko određenje religioznog odgoja; religiozna kompetentnost

Hrčak ID:

113916

URI

https://hrcak.srce.hr/113916

Datum izdavanja:

17.12.2001.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 1.707 *