Izvorni znanstveni članak
Odgojna, kulturna i evangelizacijska dimenzija vjeronauka u školi
Valentina Mandarić
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Već cijelo desetljeće vjeronauk je u Hrvatskoj sastavni dio odgojno obrazovnog sustava, no još uvijek je mnogo konfuzije glede njegova identiteta i doprinosa u ostvarivanju odgojnih ciljeva škole. Autorica analizira identitet vjeronauka, artikulirajući njegovu kulturnu, odgojnu i evangelizacijsku fizionomiju. Vjeronauk kao školski predmet na području kulture i odgoja ima specifičnu i neupitnu vrijednost bez koje škola ne bi bila u stanju ostvarivati svoju temeljnu zadaću – integralni odgoj čovjeka. Vjeronauk želi doprinijeti u vraćanju školi njene urođene odgojne zadaće, gdje informacija postaje kultura, a kultura je u službi čovjeka i promicanja ljudskih, civilizacijskih i duhovnih vrednota. Vjeronauk nudi mogućnost da vjera na odlučan način uđe u dinamičnu kulturnu razmjenu u susretu i dijalogu s kulturom u školskom ambijentu. Inkulturirati vjeru i evangelizirati kulturu – to je obzorje kojeg se vjeronauk ne smije odreći.
Ključne riječi
vjeronauk; škola; odgoj; kultura; evangelizacija; odgojni ciljevi; integralni odgoj
Hrčak ID:
113941
URI
Datum izdavanja:
19.3.2001.
Posjeta: 2.762 *