Stručni rad
https://doi.org/10.32728/mo.08.2.2013.08
PEDAGOŠKI POTENCIJAL ALGORITAMSKE VIZUALIZACIJE U NASTAVI INFORMATIKE
Ivica Boljat
orcid.org/0000-0002-9410-418X
; Prirodoslovno-matematički fakultet Split
Ivana Pletikosa - Grgić
; Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Split
Sažetak
Prema konstruktivističkoj teoriji, vizualizacija pomaže učenicima u stvaranju vlastitog mentalnog modela. Ne bismo joj trebali namijeniti ulogu pomoćnog sredstva kojim nastavnik preslikava mentalni model iz svoje glave u glavu učenika principom epistemološke vjernosti. Učinkovita upotreba novih obrazovnih tehnologija mora uzeti u obzir teoriju multimedijalnog dizajna temeljenu na istraživanjima kako studenti uče. Ipak, odlučujući faktor za učinkovitost vizualizacije nije atraktivnost korištenog alata već način i stupanj uključenja učenika u razine aktivnosti koje su više od samog gledanja. Iako nastavnici dobrobiti vizualizacije smatraju značajnima, nedovoljno je koriste.
To se ne može objasniti samo naporom potrebnim za traženje i učenje dobrih primjera i potrebnom prilagodbom vizualizacije predavačkom pristupu i sadržaju podučavanja. Objašnjenje može biti i u mogućoj želji nastavnika da zadrže svoju poziciju autoriteta.
Ključne riječi
algoritmi; animacija; pedagogija; vizualizacija
Hrčak ID:
114295
URI
Datum izdavanja:
2.12.2013.
Posjeta: 2.279 *