Ostalo
Percepcija korisnika o knjižnici i knjižničnim uslugama kao temelj poslovne strategije knjižnice
Radovan Vrana
orcid.org/0000-0002-8867-8275
Jasna Kovačević
Sažetak
Poput mnogih ustanova u području kulture i obrazovanja, knjižnice već niz godina aktivno sudjeluju u procesu implementacije promjena u svim dijelovima svog poslovanja u svrhu prilagodbe usluga novonastalim društvenim okolnostima. Kako bi svoju djelatnost uspješno predstavile javnosti, narodne knjižnice u svojim aktivnostima primjenjuju načela poslovanja. Uspješnost te primjene ogleda se u povećanom zanimanju za pojedine aktivnosti koje knjižnice provode za postojeće korisnike knjižnice i one koji će to tek postati. Kako bi poslovni napori knjižničara bili uspješno i sustavno ostvareni, potrebno je oblikovati više vrsta poslovnih planova u koje se ubrajaju i poslovne strategije. One osiguravaju dosljednost, stalnost i sustavnost u planiranju i provođenju poslovnih aktivnosti u narodnim knjižnicama u svrhu povećanja zanimanja za knjižnice i povećanja vidljivosti knjižnica u društvu. Kako bi poslovne strategije mogle biti uspješno oblikovane, potrebno je provoditi istraživanja korisnika knjižnica, a rezultate tih istraživanja ugrađivati u već spomenute strategije. U ovom su radu predstavljeni rezultati istraživanja korisnika Knjižnice i čitaonice “Bogdana Ogrizovića” u Zagrebu (Knjižnice grada Zagreba) koji ukazuju na vrlo jasne interese korisnika za pojedinim uslugama knjižnice. Time se ujedno potvrđuje uspješnost provođenja dosadašnjih poslovnih napora u navedenoj knjižnici, te se ujedno stvaraju temelji za oblikovanje poslovne strategije knjižnice, čemu ovaj rad doprinosi.
Ključne riječi
narodna knjižnica; istraživanje korisnika; poslovanje; poslovna strategija
Hrčak ID:
115193
URI
Datum izdavanja:
3.9.2013.
Posjeta: 2.779 *