Izvorni znanstveni članak
Struktura tržišta osobne potrošnje u Bosni i Hercegovini
Merim Kasumović
Sanela Meholjić Kalajdžić
Sažetak
U ovome se radu analizira broj posrednika u lancu distribucije koja postaje ključno gledište u procesu
određivanja cijena koje su najbitniji uvjet pod kojim sudionici na tržištu izvršavaju razmjenu. U tome je
kontekstu definiran i predmet istraživanja koji se ogleda u utvrđivanju strukture tržišta osobne potrošnje
u Bosni i Hercegovini (BiH) mjerenjem tržišne dominacije posrednika. Posebno je naglasak stavljen na
tržišnu strukturu posrednika koji mogu oblikovati monopol, oligopol ili neku drugu tržišnu strukturu, a ne
proizvođača zbog njihove uloge i značaja u oblikovanju maloprodajnih cijena proizvoda i usluga koje domaćinstva nabavljaju za zadovoljenje osobnih potreba. Primjenjenim istraživačkim metodama na velikom i
heterogenom tržištu osobne potrošnje po prvi se puta identificira struktura tržišta osobne potrošnje u BiH
u razdoblju 2005. - 2010. godine s gledišta posrednika, a s osnovnim ciljem da se diagnosticira postojeće
stanje na tržištu posrednika i utvrdi koliki udio novčanih sredstava iz osobne potrošnje bosanskohercegovačka domaćinstva troše na monopolnim i oligopolnim tržištima. Spoznaje do kojih se došlo analiziranjem
tržišta osobne potrošnje omogućile su predviđanje budućih tržišnih struktura posrednika na tržištu osobne
potrošnje u BiH.
Ključne riječi
posrednici; tržište osobne potrošnje; oligopol; monopol; struktura osobne potrošnje
Hrčak ID:
116141
URI
Datum izdavanja:
31.12.2013.
Posjeta: 4.395 *