Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

MOGUĆNOSTI RAZVOJA MARKETINGA ŽAMORA MEĐU TINEJDŽERIMA PUTEM FACEBOOKA

Adrijana Kos orcid id orcid.org/0000-0002-1441-0321 ; Međimursko veleučilište u Čakovcu
Jasmina Trupković ; Osnovna škola „Petar Zrinski“ Šenkovec
Nevenka Herak-Kuzmanović ; Osnovna škola „Petar Zrinski“ Šenkovec


Puni tekst: hrvatski pdf 293 Kb

str. 0-0

preuzimanja: 641

citiraj


Sažetak

Činjenica je da sve više tinejdžera u današnje vrijeme koriste i druge načine komunikacije osim onog licem-ulice. Toj dobnoj skupini posebno je zanimljiva virtualna komunikacija putem interneta, a posebice korištenje društvenih mreža. U izboru društvenih mreža među tinejdžerima prvo mjesto pripada Facebooku. Upravo preko Facebooka poduzeća mogu doprijeti do tinejdžera kao ciljne skupine te koristiti marketing žamora kao najbolji oblik prenošenja komunikacije zbog povjerljivosti izvora. U ovom radu nastojalo se pružiti teoretsku podlogu za razumijevanje ključnih pojmova vezanih uz segment tinejdžera kao ciljne skupine i njihovih preferiranih načina komunikacije, marketinga žamora te marketinga od usta do usta, kao i prikupljanjem sekundarnih podataka iz dostupne literature i prethodno provedenih istraživanja te primarnih podataka iz vlastitog istraživanja. Provedeno je primarno istraživanje na uzorku od 207 ispitanika pomoću anketnog upitnika. Istraživanje je provedeno u jednoj osnovnoj školi i tinejdžerskim skupinama petih, šestih, sedmih i osmih razreda. Tinejdžeri su segmentirani prema razredima i prema spolu. Cilj istraživanja bio je utvrditi koje načine komunikacije s prijateljima tinejdžeri najviše preferiraju, koriste li Facebook i u kojoj mjeri, koji je razlog otvaranja profila na Facebooku te u koju svrhu ga najviše koriste kako bi se utvrdilo postoji li mogućnost razvoja marketinga žamora. Rezultati istraživanja pokazuju da uzorak tinejdžera u velikoj većini ima otvoren Facebook profil, no još uvijek preferiraju komunikaciju uživo. Najviše koriste Facebook za komunikaciju s prijateljima kojem najčešće pristupaju svaki dan više od sat vremena.

Ključne riječi

marketing žamora, tinejdžeri, Facebook

Hrčak ID:

116285

URI

https://hrcak.srce.hr/116285

Posjeta: 1.246 *